Sista veckan i Kalmar

Hej!

Har nu haft den sista hela veckan i Kalmar.
Eller inte riktigt sista, men sista för fyra månader framåt. På onsdag nästa vecka går jag och hela klassen nämnligen ut på praktik. De flesta är i sina hemstäder. Så igår (sista skoldagen) sa vi hej då till varandra för väldigt länge.

Berättar här lite om sista veckan



Onsdag kväll - OPTIKERFEST!

Innan vi begav oss till Tullen, samlades jag, Sara, Maja och Anna hemma hos Sara och förade lite :) Innan på em hade jag och Sara varit på systemet och handlat lite förnödenheter. Första ggn jag var på systemet i år :O De ni, inte illa!







Söta tjejor!

På Tullen sedan blev det lite lekar. Ettorna, mot tvåorna, mot treorna. Kul att folk från alla klasserna var där :) När kl började närma sig tolv begav vi oss mot Harrys och Volym där det blev dans hela natten lång!

Tack för en rolig kväll!

Tordag - Stan

Jag vaknade och mådde rätt så skapligt endå. Trodde det skulle vara värre med tanke på mina dagen efter mående. Men denna torsdag förmiddag känndes helt okej :)
Jag begav mig ner mot stan för att hämta mina glasögon som hade kommit. Och sen gick jag lite i affärer. Hittade två partylinnen inne på Monki. Kunde inte bestämma mig för vit eller persikofärg så det fick bli båda. Sjukt snyggt till höga svarta byxor :)





Guldiga pilot

Förra veckan var jag också och shoppade lite. Var i behov av en löparjacka. Sen att det blev ett par löpartights och lite smått och gått inne på Gina Tricot också var väl inte riktigt planerat ;)



Rosa löparställ, kan det bli bättre?



Älskar dessa jeans, de sitter som ett smäck! Funderar på om jag ska köpa de allra ljusaste också, men det fick bli dessa för nu :)



Mintgröna chinos, jag blev förälskad!



Svart spetstopp.

Fredag - Redovisning

Igår var det alltså redovisningsdags. Alla var lite smått nervösa, men det gick jättebra för alla grupper. En del hade teater och sketcher, medan vår grupp körde på traditionellt med powerpoint.
Skönt att ha det över!
Vi fick lite kompletteringar på vårt arbete. Blev lite smått irriterad när lärarna visar/berättar hur vi ska göra, vi gör så, sen klagar de på att det är fel.
Så i två och en halv timme satt Matilda och jag och fixade till det hela. Nu kan vi inte få en grej fel.

Åkte till gymet direkt efter det. Blev gymande och löpbandet. Skönt!

Väl hemma var jag jättehungrig. Hade inte fått i mig ngn vettig lunch + att jag gymat på det. Så det blev direkt att börja med maten.

Jag och Eric tittade på film. Sherlock Holmes den nya filmen, men jag somnade såklart. Tecken på en ihärdig dag och det var dags att gå och sova.



Lördag - Stepdags

Godmorgon!

Vaknade tidigare än jag brukar idag. Eric har tenta så gick upp med honom. Lycka till nu älskling!

Så jag har skrivit detta blogginlägg denna morgon, sen ska jag iväg på sista step passet för i vår. Det är någonform av Megastep som de kallar det. Skulle var block på alla sidor av brädan. Hoppas det blir kul!

Ikväll är det fest i Mackans korridor och Eric ska grilla med sina kompisar. Får se vilket jag kommer iväg på, och om Matilda och Carin vill till Mackan, eller hur det blir :)

Imorgon kommer min kära mor ock far! De ska hämta hem mig för praktiken/sommaren. De stannar över valborg så jag ska försöka hitta ngn eld vi kan titta på :)


/ Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0