Praktisk tenta

Idag var det äntligen dags, praktisk tenta.
Det spelar ingen roll hur mkt jag har övat, jag är lika nervös iaf. "Ge inte upp, du kan flyga" Lite så var det tankarna gick i förmiddags. Hade inte tentan förns halv tolv, så det blev en liten väntan innan det var dags.

Tre delar var tentan uppdelad i, biomikroskopi, retinoskopi, och BV-mätningar.
Virrade bort mig lite på alla tre. Typiskt mig. Bara att hålla tummarna.

I eftermiddag/kväll har jag försökt plugga det sista till teoretiska tentan som är på torsdag.
Var och inhandlade lite plugg förnödenheter på netto, det behövdes för att lugna mig, jag var fortfarande uppspelt efter tentan.

Plugg har det blivit i afton, men också hockey. Eric hade Fredrik på besök så vi tittade på hockeyn. Och bästa laget vann ju! BYNÄS är i final! :D härligt! Minns när jag var nio år gammal och jag tittade när de vann och hade sina fina guldhjälmar, det var vackert :)

Imorgon mina vänner lägger jag böckerna åt sidan, ska smälta det jag fått lärt idag och gå till gymet och springa bort lite tenta nerver. Måste packa väskan också för efter tentan åker jag och Eric hem till Östergötland :) härligt att inte ha ngt att plugga på detta mini-lov :) det ska bli skönt att träffa familj och vänner. Var en stund sen jag såg dem nu.

Blev ett långt inlägg detta. Kan berätta att mitt halsont har försvunnit, peppar peppar. Zyx lägg det på minnet, mirakelkur!

/ Josefine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0