Ny vecka!

God afton!

Ny vecka här i Kalmar efter en helt underbar helg hos Lillasyster och hennes Andreas. Eric kom och mötte min på stationen när jag kom hem till Kalmar vid halv sex på kvällen. Hade börjat åka kl 12. Så blev det promenad hem, mys!
Igår hade vi klinisk övning 13-16.30. Orkade inte göra så mycket innan, såg på en film och diskade typ :p

På övningen gick vi igenom alla delar i synundersökningen och i vilken ordning vi ska göra allting. Det är inte lite ska jag be att få tala om. Nu har vi gått igenom alla delar till den praktiska tentan (panik!) och nu är det bara att försöka sätta allting, så det blir bra. Jag och Maggan jobbade ihop. Vi hann inte igenom allting på en och en halv timme. Vi ska klara alla moment på Praktiska på 45 min! Det kommer inte bli lätt, så nu är det öva, öva öva!


På kvällen gjorde jag och Eric sill och potatis. Sjukt gott! Skulle kunna äta det jämt! ;)



Idag onsdag 21 september Hade vi Seminarium på morgonen. Fallanalys. Det togs upp lite vad man ska ordinera för glas utifrån refraktionen och beronde på synfel och patientens behov, men också lite olika fall som kan uppkomma.

Klockan ett var jag och Maria på ett möte med utbildningsutskottet. En del saker var givande faktiskt, men andra saker som det togs upp var lite över våra huvuden kände vi, men det var kul att få reda på lite som händer runt våra utbildningar och antagning osv. Det är det som är kul med att gå på möten :)

Efter det gick jag och Maria en sväng till verkstaden och mätte våra vertometeruppgifter igen. Jag orkade inte kolla igenom alla glasögon, fick så sjukt ont i ögonen ( får ju inte anstränga mig för mkt på nära håll) Vid halv fem åkte vi hemåt :)

Jag var hemma en stund och åt lite och ögontränade innan jag åkte tillbaka till skolan. Det var nämligen första Vision for All arbetspass. Det var jättekul! Jag, Malin, Julia och Anna var i verkstaden och mätte upp glasögon, det var även Nathalie och Joel och lite andra från trean och från Specsavers där :)
Åh jag vill verkligen åka på en sån resa i trean!



Nu är det nattinatti här känner jag.

Imorgon är jag ledig, men då har jag bokat in mig i undersökningsrummen mellan 10 och 12, sen tänkte jag göra klart min vertometeruppgift och sen om det ev. blir gjort ngt på vårt grupparbete. (Kanske ska börja läsa boken som jag fick hem igår :P) Men jag får ju inte läsa än.. Får se hur det går.


Xoxo / Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0