Helg i Eskilstuna :)

Fredag 16 september


Min resa mot Eskilstuna började 07.54 då bussen gick från lägenheten ner till Kalmar C. Kustpilen 8.39 tog mig mot Linköping. Pratade med Mamma i telefonen mestadels av tiden så de tre timmarna gick ganska fort :) (fick ju inte läsa för min ögonträning) Så prata i telefon och titta ut på skogen var alldeles utmärkt!



Väl framme i Linköping behövde jag vänta en tio minuter kanske på nästa tåg. SJ Regionaltåg mot Eskilstuna.


Vackra Linköping :)



Regionaltåget

Jag kom fram fem timmar senare. Runt två. Johanna stod på stationen och mötte upp mig :) Vi promenerade till stan och hälsade på Andreas inne på hans jobb och sen gick vi hemåt. Handlade lite till kvällen, kom hem igen och jag somnade. ;) Trevligt värre eller hur :P Men skönt var det!

På kvällen kom Andreas hem från jobbet och jag och Johanna hade börjat med middagen, nämligen hemagjord pizza. Så sjukt gott det blev! Johanna och jag gjorde Hawaii fast med kalkon ist för skinka. Åh vad det var mums!







Fick världens snyggaste lakan att sova i sedan.




Lördag 17 september

Vaknade åt frukost, Johanna målade lite till sin kurs och sen begav vi oss ut på promenad. Bara jag och Syrran. Sjukt mys!
Vi gick upp till skogen och till "berget" som vi hade sett från balkongen. Det var jättefint väder och solen sken, så himla underbart!


Jag älskar dig kära syster <3





Trädkramare!





Fina blommor hittade vi!

Stannade till i en lekpark också. Johanna och jag blev 7 och 9 igen, så himla kul! Åh ibland önskar man att man var barn igen :)

Johanna och jag gick och fikade sen :)



Senare på kvällen blev det någon öl/cider hemma sen begav vi oss alla tre till Bishop för att äta :) Sjukt mysigt var det!






Mums!

Väldigt trevlig kväll! Väl hemma sen blev det film tittande :)

Söndag 18 september

Det var dags för Parken Zoo! :D Mamma och Pappa skulle också komma upp till Eskilstuna, så det blev en rikgit familjedag! Det var inte igår kan jag säga! Så himla mysigt att vara där med hela famljen! :D <3 Jag saknar er allihop min kära familj












Rektangulära pupiller, jag som blivande Optiker är på direkt. Hur ser lilla geten egentligen? Synubdersökning på det!


Gosig katt :D


Johannas lilla apa som hon ville ta med sig hem :)







Röd panda









Min apa som jag ville ta med mig hem :) Så himla söt!


Tack för en jättekul dag Mamma, Pappa och Johanna :D

Det blev en tidig kväll med lite film och sådär. Helt slut efter en dag i djurparken :)

Måndag 19 september

Det var hemgång för min del. Johanna följde mig till stationen. Stod och pratade ett tag innan tåget kom. Det var sorgligt att säga hejdå. Vet inte när vi ser varandra igen. När jag satte mig på sätet och tittade ut på min lilla Johanna kunde jag inte hålla tillbaka tårarna.
Åh vad jag kommer sakna dig min underbara syster. Du betyder allt <3



Xoxo / Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0