Första kliniska övningen & Mässa

I onsdags hade vi första kliniska övningen. Nu ska vi äntligen få lära oss hur man gör en Binokulär refraktion. Dvs på båda ögonen. (Innan har vi bara lärt oss att göra på ett öga i taget)

Det var lite krångligt till en början, men sen lostnade det. Det var kul faktiskt. Trots att jag hade feber frossa...



Efter det var det Novischmässan (stavning på den?) i Kalmarsalen, så jag och tjejorna åkte ner dit för att kolla. Vi fick en massa pennor, godis och lite gratis grejer.




Fick prova på att åka en sån vad heter det, ah, en sån här iaf ;) Läskigt var det, men det var kuuuul! :D



Vi fick även biljetter till en fotbollsmatch på Guldfågeln arena nu på måndag :D Det ska bli grymt kul!




På kvällen var det Picknic med nollorna, men min feber hade inte gått ner så jag fick lov att stanna hemma. Det var skönt, men jag känner mig elak som inte var med när jag har sagt att jag kan vara Huvudfadder. Samvetet åker fram. Men är man sjuk så är man, det kan man inte hjälpa.



Xoxo / Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0