Flipp-flopp

Dagen började med lunch och Vision for All. Fick mycket information om vad de sysslar med och en lärare berättade om sina resor till drabbade länder och vad han hade varit med om. Och de människor han hade hjälpt. Allt som han berättade var vädigt häftigt. Det vill jag åka på :)




Egen macka ni, med namn på det är inte illa ;)

Hade sen klinisk övning då vi skulle försöka ta fram astigmatismen med retinoskopet. Det gick väl sådär :p


Sen gjorde Orkar och Baskar fel tester på mina ögon. Tittade på cornea (hornhinna), linsen och sen tog de kort på retina (näthinnan). Allt såg normalt ut, skönt det!
Kan vara pseudomyopi (falsk närsynthet) att jag har kramp i cilliarmuskeln (muskeln som håller linsen på plats), så jag ska "flipp-träna"





Får se om det hjälper ngt. Läsa ska jag absolut inte göra tydligen för att helt släppa på ackommodationen. Vad ska jag göra i fem timmar på ett tåg imorgon ist för att läsa?


Jag kom hem och sen åkte jag ner till stationen och hämtade tågbiljetter. Och sen blev det en sväng inne på Gina, hade spanat in ett par jeans med dragkedjor vid anklarna. Kände att jag behövde belöna mig med lite shopping när ögonen gör så ont. Så ett par sådana blev det :D




Nu måste jag packa färdigt, för imorgon bitti 8.39 sitter jag på tåget och min resa mot Eskilstuna börjar :D


Xoxo / Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0