Ett tag kvar till det är dags

Hej!

Igår övade jag med Hanna i undersökningsrummen 8-10. Det gick bra, man börjar känns sig säkrare för varje dag, bara att man ska komma ihåg vad man ska informera patienten om.

Hade sedan övning i datasalen. Då vi fick öva hur man fyller in data journaler. Det har vi också gjort i våras, så det  var skönt att det inte var ngt nytt.

Maria och jag var i undersökningsrummen 12-14. Det var lite trixrigt till en början, men jag fick fram ett rimligt resultat :) Skönt!

Jag skulle droppas vid halv tre så var där då, men han ville droppa vid tre isf, så jag satte mig ute och pluggade i solen. Så himla skönt väder det var igår :D

Så lite efter tre var det dags. Lite förmätningar innan. Och sen i med dropparna, jag trodde det skulle kännas som ögondropparna jag tar på våren, men icke. Det sved som satan! Sen var det bara att vänta. Kännde mig lite yr, så fick ligga ner på  golvet i undersöningsrummet, haha! Ne, men det var läskigt. Maja, Ellen och Annie höll koll på mig. Söta de var som var med mig hela tiden :)

Blev suddigare och suddigare på nära håll. På bara en kvart hade jag blivit presbyop (åldersynt), då ser man inte på nära håll och pupillen min var stooor! Hade knappt ngn iris. Tur att man har ett tag kvar tills man börjar se dåligt på nära håll :P
Mätningarna visade att jag skulle ha mer minus, men det kan inte stämma. Så ögonen slappnade inte av helt. Jag fick åka hem.

Kände mig som en vampyr när jag kom ut i solen! Vad det var ljust! Pupillen kunde inte dra ihop sig så det var så bländande. Läskigt. Precis när jag satt mig på cykeln kommer Eric :) Han hade varit orolig för mig hela dagen, sötnosen! <3

Vi firade tre och ett halvt år igår <3


Mina pupiller igår.


Fick inte sitta vid datorn igår så därför blev det inget bloggande.


Xoxo / Josefine

Kommentarer
Postat av: Maja

Aw lille snuffs!! Hoppas du slipper droppa fler ggr <3

jag har förresten invigt kallskänk-t-shirten till sov-t-Shirt ;) hihi

2011-09-28 @ 23:17:43
URL: http://maaia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0