10.00-17.30

Godkväll!


Det blev lite längre i skolan än jag hade tänkt idag. Men fick gjort en massa! Kom till skolan kl 10. Övade lite med fantomögat och kollade astigmatism med retinoskopet och lite så. Det är krångligt vill jag lova. Usch ja! Men jag ska lära mig det!

Min date, nämligen Maja kom vid 10.30 och så satte vi igång och gjorde en hel undersökning på mig. Det tar sin lilla tid :)

Alla moment man ska gå igenom:

Anamnes
Hab.visus (avstånd/nära)
Fri visus (avstån/nära)
Motilitet
PD-mätning
Objektiv refraktion med Retinoskopet
Subjektiv refraktion
BKC
Ackommodations amplitud
KNP
Covertest (avstånd/nära)
Avstämmning i provbåge


Så det är en del :) Vi satt och disskuterade när hon gjorde på mig, så det tog lite extra tid. Vi var tvugna att boka ett två-timmarspass till :P Så från 10-14 hade vi klarat av varsin synundersökning ;) Härligt! Detta ska kortas ner till 45 minuter som vi får tillgodo på tentan. Japp, så det är bara att öva, öva, öva tills det sitter och går snabbare :)


(en annan dag när jag och Maja var i undersökningsrummen)

Vid klockan två hade jag och Carin en date i undersökningsrummen. Andra daten för idag, det ni! ;D
Så vi körde undersökning i två timmar. I slutet ville inte mina ögon riktigt vara med i spelet, men tanke på att jag haft lite problem med ögonen sen förra veckan. Såg max 1.0 idag. Det är inte det ultimata.. Hoppas det blir bättre. Snart! Imorgon ska Baskar kolla hur det gått med flippandet och kanske droppa i ögonen för att få muskeln att slappna av helt inne i ögat och kolla att jag verkligen är en -4.00 D myop eller inte :)

Sen blev det en sväng in i verkstaden för att göra slutkollen på vertometer uppgiften. Jag var helt själv, skönt! Det hade varit fullt på förmiddagen. Så spotify var på i iphonen och jag körde på. Vid halv 6 kände jag mig klar och begav mig hemåt.



När jag kom hem diskade jag och plockade undan i lägenheten så det ser lite skapligt ut. Skönt att ha det snyggt omkring sig! Började läsa boken också om Krängta människor. Sjukt bra faktiskt. (Kunde läsa med mina "första" glasögon som jag iof har bytt glas i ngra ggr, men -2.75 och -2,25 gick alldeles utmärkt att läsa med! Skönt! Fick inte alls ont :D) Somnade dock efter ngn halvtimme, så nu är det slutpluggat för idag!




Dagens!


Hej så länge!

Xoxo / Josefine
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Neee då gick jag ifrån verkstaden precis när du gick dit. Vi måste gått om varandra :P Men tänk var duktig du var när du varit där så länge <3



Är ordningen rätt förresten? På alla momenten du skrivit upp ovan :)

2011-09-23 @ 15:08:02
URL: http://maaia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0