Kursstart och Externa patienter

Lasergame igår var sjukt kul! Har nog aldrig haft så mkt adrenalin i kroppen. Hjärtat bultade i bröstet under de hela 45 minuter som vi spelade. Åh vad det var härligt!
När vi spelat klart begav vi oss alla till puben för att köka varsin pub burgare och cola. Värt!
Tack så mkt allihop!

Torsdag 27 oktober - Kursstart och Externa patienter

När jag vaknade imorse var det dimma ner till backen. Såg knappt någonting. Helt sjukt! Men det var bara att pallra sig upp endå. En dag i skolan från 9-18 väntade :)







Nya skorna på idag. Älskar dem! Inpregnerade dem ute på balkongen imorse. Vad det rök om den sprayen. Iiisch!


Idag hade vi kursstart för mikrobiologin. Eller kursstart och kursstart, den var i typ fem minuter sen rasslar läraren på med första föreläsningen. Handouts som täcker hela bänken sen var det bara att tuta och köra! Trodde inte vi skulle hålla på till tolv med kursstarten, men det gjorde vi mina vänner, det gjorde vi. Skönt att ha lite teori igen.
Orkar inte mer praktiskt nu. Blev så arg på det. Aja.

Externa patienter stod för schemat på eftermiddagen. Jag var inte alls nervös som de flesta var, jag bara "jaja det löser sig nog" Och det gjorde det :) Fick en jättesöt patient. Refraktionen gick hur bra som helst. Sänkte hennes cylinder med 0,75 :D Helt sjukt! Vet inte vad det kan ha gjort som gjorde att jag var tvungen att sänka den så mycket. Hon hade kanske varit överkorrigerad. Fixade till det med additionen också. När Oscar kom in och kollade av det sa han att korrektionen var hur bra som helst. Blänk överallt! Då steg mitt självförtroende mina vänner. Kanske den praktiska tentan inte var så dålig endå. Men man vet aldrig.
Det största och bästa minnet jag kommer bära med mig från idag är att hur bra till mods man känner sig när man gjort något bra för en annan människa och att hon var så tacksam över det.
Det värmer i hjärtat mitt!

Efter skolan var det mörkt ute. Klockan hade blivit över sex innan vi var klar med all journalföring. Då bestämde jag mig för att åka till Maxi för att handla en pärm till den nya kursen och en loggbok till externa patienter. Gillar att ha ordning och reda på saker. Inbillar mig att jag lär mig bättre då :)





Ordning och reda ska det vara!

När jag kom hem ringde jag till min kära Farmor och pratade en stund <3

Nu ska jag bara ta det lungt efter en heldag i skolan! Bara slänga mig i soffan framför en film under filten. Känner att den kallar på mig nu!

Imorgon är det skola 10-16. Yay! Men imorgon är det också fredag Yey! :D

Hej så länge!

Xoxo / Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0