Nu är jag färdig för idag!

Hej och godkväll!

Idag hade vi som sagt frågestund
till den teoretiska tentan som är på ondag, dvs om två dagar! :O Fick en massa frågor ställda och svar på frågor som andra ställde. Så det var givande. Känner mig lite mer säker på allting nu.

Jag och Karolina gick till undersökningsrummen och övade. Det tog typ en timme för mig idag, men det är inte lätt med hög astigmatism i retinoskopet. Och har man typ tio grader fel på axelläget blir det dubbelt och kryss och allt möjligt. Så övade stråltavlan som förövrigt har satt sig nu, gick superbra. Fick finjustera med KC, men så är det alltid. Avstämning i provbågen tar också längre tid när man ska kolla axel/cyl/axel, rörde knappt och det var bättre i "läge 2", röde pyttepytte bättre i "läge 1" så sådär fick jag hålla på, men det gick bra tillslut. Bara att öva på det så man sätter det lite snabbare nästa gång :)
Bokade även rum med Annie och Malin.



Åkte hem sen runt tre, det hade börjat regna, men hade sällskap av Karolina och Annie på vägen så det kändes inte så farligt att cykla då :)

Blev ingen föreningsmöte för min del idag, har pluggat konstant sen halv fyra. Gjort gamla tentor, och gått igenom alla metoder steg för steg. Så känner att jag har hyffsad koll nu :)


Imorgon är jag ledig! Då ska jag ta mig en välförtjänt sovmorgon, har gått upp innan sju typ hur länge som helst nu.. Kanske ut och springa, beroende på väder och vind. Skönt att springa bort lite tentanerver :)



Åh vad jag vill ha sommar igen!

Nu säger jag nattinatti mina vänner :)

Xoxo / Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0