Kalmar är vackert!

Hej!

Har inte uppdaterat på ett tag nu igen.



"Vi går inte ut för att kugga någon (a)"
Nej vist 13 av 31 godkända talar väl sitt klara språk. Helt sinnes.




Måndag 25 oktober

Det blev lite handlat med tjejerna på stan. En stickad kofta, ett halsband och en ny vinterjacka. Härligt! Nu kommer jag inte frysa i vinter :)

Vi åt lunch på stan också. Mys!



Tisdag 26 oktober

Det var strålande sol ute!
Jag snurrade på mig joggingskorna och stoppade i hörlurarna i öronen och gav mig ut :)
Gick mot Berga och tänkte att jag skulle ner till vattnet. Dit kom jag och vad vackert det var! Skönt att rensa tankarna och bara titta ut mot havet!
Gick en bit till, sen visste jag inte vart jag var någonstans. Tacka vet jag gps i telefonen, hade inte hittat hem annars, haha! Att jag har bott i Kalmar i över ett år kan man inte tro när man börjar virra bort sig. Gick under ölandsleden tre gånger, sen kände jag igen mig, haha!











Bara en liiiten omväg :p

Onsdag 26 oktober

Grått och trist väder när jag vaknade. Bestämde mig för att åka ut till Hansa City och handla skor. Det piggar alltid upp en blåsig och kall höstdag!
Hittade två par kängor, ett par svarta och ett par bruna, hade överläggning med mamma i telefonen om vilka jag skulle ta, det blev båda ;)

Nu har jag precis ätit lite. Ikväll är det Lasedome som gäller :D (eller lasegame som det heter här i Kalmar) Vi som jobbade på sittningen under nollningen tjänade ihop lite dricks, eller inte så lite heller så nu blir det att ha kul med hela gänget med pengarna :)

Hej så länge!

Xoxo / Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0