Slipat in mina glas :D

Jag hade stenkoll på brevbäraren för att se om jag fick ngn post idag, för jag visste att mina glas skulle komma igår eller idag. Och igår kom de inte så jag hoppades att de skulle komma idag.

Och vid ett då posten kommer här till oss rusade jag ner och kollade brevlådan och där var en avi som sa att jag kunde hämta ut dem :D


Så det blev att cykla till Statoil i Berga och hämta ut dem, sen till skolan i motvind och ner i verkstaden, bad om hjälp från en utav våra lärare, så att inget skulle gå fel.











Det blev hur bra som helst på första försöket och glasen passade perfekt i bågen :D Pd blev 0.5 mm fel, men det är inom toleranserna, så glasögonen blev helt perfekta. Justerade dem så att de passade mig sen var jag färdig! Ser hur bra som helst med dem! :D

SÅ GLAD!
För jag trodde inte att jag skulle hinna fixa dem innan jag åkte hem, men det gjorde jag :)




Erics kommentar när jag kommer hem: "Det märks att du läser till Optiker iaf, alla som läser till det har ju största möjliga brillor"
Jag vet, men det är det som är kul att de syns! Måste ju skylta lite med att man läser till Optiker :D hihih!



SNART kommer mamma och pappa :) Helgen kunde inte börjat bättre!



Xoxo / Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0