Helgen med päronen :)

Sista helgen i Kalmar nu helgen som var. Lite sorgligt men skönt att få komma hem hem :)

På Fredagen när de kom så var vi och kollade synen på Mamma och Pappa på skolan. Det var kul att göra synundersökning på ngn som inte alls vet vad man håller på med :P
Mammas kommentar ang. prickarna:

 "I det ena lägen är de suddiga och runda och i det andra är de helt svarta men skuggor runt, vilken ska jag ta som är tydligast? Eller hur ser prickarna ut egentligen?"

SÖT mamma jag har :)

Vi åkte och handlade lite mat och åkte hem och kollade på film och somnade alla tre i soffan. Skönt!


På Lördagen blev det lång frukost och sen en sväng till Jysk och IKEA. På Jysk blev det inhandlat rullgardiner till lägenheten. Det behövs verkligen, det blir så himla varmt på dagarna. Alltid 27-28 grader när man kommer hem. Hoppas det blir lite svalare med rullgardinerna :)
På IKEA blev det handlat: Löpare till soffbordet, 4 nya bordstabletter (svarta), 2 nya bordsunderlägg (silver), boxar till garderoben, te sil, diskborstar och lite smått :) Fint med små nya detaljer, det piffar upp!

Köpte även en Orkidé












På kvällen åkte vi in till stan och åt på Italiensk restaurang. Piccolino :)
Där det blev förrätt, varmrätt och efterrätt! Lyx!
Första ggn jag åt musslor, men det var rätt okej och inte så läskigt som jag trott ;)









MUMS!


Sen åkte vi hem och kollade på fotbollen.  Barca vann med 3-0 det var kul match faktiskt :) Brukar inte gilla att kolla på fotboll, men nu var det kul :)

Söndagen var det dags att åka hem. Stannade i Vimmerby på vägen hem och käkade, sen var vi hemma framåt 8 på kvällen.

En supermysig helg med mina underbara föräldrar!


Xoxo / Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0