Tog fredag såhär på tordagen

Det känns verkligen som att det är fredag idag, vet inte varför men. Idag är det världens vårväder här i Kalmar, solen skiner och det är över nollan på termometern! :D





snart får man plocka fram utemöblerna :)


Imorse hade vi vår första kliniska övning. Vi fick för första ggn mäta synen på varandra lite lätt. Så himla kul det var! :) Så nu har jag äntligen fått leka lite optiker :P Jag och Matilda var i grupp. Hon är översynt så det var lite trixigt där med styrkorna, man skulle sätta på ett nytt glas innan man tog bort det ga.

Det blev en del roligt sagt under övningen

Jag när Matilda skulle läsa en rad, så blev det många bokstäver fel "Nej, Matilda den raden finns inte, ta en annan"

Matilda om min styrka "Shit, du ser ju jättedåligt"

När vi provade lite andra styrkor än det man ska ha, Matilda fick -5.0 "Ahh! Jag ser ett vattenfall!! Tänk dig att nån har målat ett streck och sen hällt lite vatten på det så att det rinner ;)"

Jag fick på mig -5.0 " Jag har ju supervision!"

När jag istället fick +5.0 "Matilda var är pappret?" ( Vi hade en syntavla av papper på väggen som vi mätte synen med)

Vad roligt vi hade, hahahha! :D Och det blir ju inte midre kul när man har dessa läckra bågar på sig ;)




Sen hade vi räkneövning med Optik, det känndes ju sådär alltså. Som tur var höll det inte på så länge som vi trodde, skönt!


Träffade EricMaxi vid tolv för att handla lite till i helgen då mamma och pappa kommer :D <3
(kortet funkade inte, det var nått tjosan med bankkontakten, inte kul inte)



Nu har jag precis tagit fredag som sagt, blev så himla sugen på Tacos som är typisk fredags mat så det fick det bli!




Mumma!

Har precis varit nere i tvättstugan en andra gång. Snart e det klart hoppas jag :) Borde städa lite idag också med tanke på vårt fina besök i helgen :P
Jag ska boka bord till Källaren imorgon kväll då vi alla ska ut och äta, det ska bli mys! Sen är det tänkt att jag ska ta tag i plugget och verkligen göra ngt vettigt idag.
Ska inte till gymmet idag har sån träningsvärk i benen så kan typ inte gå normalt, hahah!


Xoxo / Josefine


Kommentarer
Postat av: Ronja

Haha, jag åt också tacos idag! hahaha

2011-03-03 @ 16:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0