Systerhelg! :D <3

Jag har haft en helt underbar helg här i Kalmar! Min lillasyster kom och hälsade på :) Eric var hem hemma denna helg så johanna och jag var alldeles för oss själva, en riktig systerhelg med andra ord :D


FREDAG

På fredagkvällen åkte jag ner och hämtade henne på stationen, drog två cyklar en bit, snacka om svårt! Men det var bra att vi fick låna den så hade vi varsin cykel i helgen. Efter ett stor kramkalas cyklade vi iväg till studentpuben för att äta lite mat.
När jag skulle handla gästleget till johanna började hon som skulle skriva på vem jag var och vem leget var till Carin Ed.. Jag bara "Alltså jag heter Josefine" Hon : "Äsch, det är inte så noga" Jag bara nehe, varför ville hon kolla på mitt körkort då liksom :p Fattade nada.
Hur som helst beställde vi mat och varsin cider och gick och satte oss :)

God mat och mycket mat måste jag säga :)
Hejkalmar kom och ville fota oss, börjar bli kändis där nu tror jag, andra gången på kort tid som jag är med där :P

Josefine Edquist och Johanna Edquist

Sjukt snygga!





Sööt!


Vi satt och åt och pratade i någon timme innan vi inte började höra varandra, de hade skruvat upp musiken inför kvällen, så vi bestämde oss för att bege oss hemåt :)


Väl hemma så visade johanna mig en massa kort från hennes utställning och projektarbete, hon är så otroligt duktig! Önskar jag hade sån talang för blommor, men mitt intresse ligger i ögonen ;) Fick även se bilder från Teneriffa, inte ett dugg avundsjuk säger jag bara :p


Vi började även kolla på sista Harry Potter, men jag somnade :p


LÖRDAG

Både johanna och jag vaknade tidigt, så vi var uppe redan vid halv nio :p

Jag hade frågat om hon ville sova i sängen, men då ville hon sova på madrassen. Sen när vi drar ut den i vardagsrumet, för det är där den får plats typ, så säger hon med lite puppy eyes "Men jag vill ju sova i sovrummet och inte där själv" Sööt!



Fick plats :)


Vi åt en lång frukost, sen bestämde vi oss för att ut och gå i det soliga fina vädret!
Hur skönt som helst ute! vi var nog ute i två timmar ;)


Fint väder va?


Syster kärlek <3

Vi kom hem lite senare och då bakade vi Kladdkaka och kollade på film, mys på hög nivå! Det blev sista Narnia filmen, den var jättesöt!




Vi satte oss också en stund på terassen i solen, hur skönt som helst!


Det började bli dags att fixa iordning sig för kvällen, så vi turades om att fixa sig/laga mat. (Blir trångt när två tjejer ska dela på spegeln i badrummet;)

God mat blev det, och snygga blev vi!
Kyckling och potatis i ugn, med cacao och chilli krydda och cream fresh. Mums!





Johanna och jag begav oss mot Kalmarsalen för att möta upp de andra tjejorna framåt kvällen. Det var jättefint där nere på kvällen, man såg hela Ölandsbron upplyst, och början av Öland. Fint där vid vattnet!

Bilder från kvällen:




Jag och Nathalie



Sofie, Hanna, Nathalie och jag





Nathalie och Elin



Mikaela och Matilda.


<3

Klockan blev dags-att-gå. Johanna och jag som kom iväg till Vallen. Vi dansade loss och hade hur kul som helst!! :D

SÖNDAG

Både jag och Johanna var sega, men vaknade vid nio, gick på toa och gick och la oss igen och sov till 11. Skönt! Vi åt en ordentlig äggfrukost och lite senare blev det lunch. Då blev det Keldas Mediterranean soppa och makaroner och ost i, sjukt gott! Och kollade på How I met your mother. Sen var man på g igen!




Min fina Johanna <3


Johanna och jag begav oss ner till Baronen för att handla present till pappa som fyller på tisdag. Skriver inte vad vi handlade, för han kan gå in här och läsa ibland, haha :)

Klockan närmade sig fyra och det blev dags att dra sig mot stationen för att vinka av lilla pluttan som skulle ta tåget 16.34.
Vi satt i solen och glassade innan vi kramades hejdå :) <3

Jättemysigt att haft dig här! Jag älskar dig så mycket syrran! <3

Kommentarer
Postat av: Pojkvänen

Johanna är inte alls din. Hon är MIN!

2011-03-21 @ 19:34:50
URL: http://twitter.com/Afroberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0