Snor AB

Vad kommer allt ifrån? Det bara rinner! Helt sjukt!


Kom hem för en stund sen från föreläsningarna. Har snorat mig igenom alla tre, fy!

Först handlade det om Löda/Fila/Polera
, dvs om en patient kommer in och har fått ett slag mot glasögonen eller tappat dem så de har gått sönder så kan vi rätta till det, med hjälp av lite olika metoder :) Intressant, men mycket!



Andra föreläsningen handlade om Retinoskopi, dvs att man lyser in i ögat och ser reflexen, om den rör sig med eller mot lampan. (På mig rör sig reflexen mot lampan för jag är närsynt, tvärt om för översynta) Det var kul för direkt när vi börjar så börjar Jörgen knäppa upp shortan :O Vi bara jaha, hur ska detta sluta?! Men det visade sig att han hade en t-shirt under som det stod "Retinoskopera mera" på som han hade fått av några tidigare optikerstudenter, kul! Han kommer tydligen att tjata om det, så nu kommer vi inte glömma bort retinoskopi här inte!



Lång lunch! Träffade Olivia och fick medlemsregistren för alla som är medlemmar i CNaS, som ska datoriseras. Så det ska jag fixa lite med. (ska kollas upp om jag kan få en egen nyckel till expen eftersom jag är ansvarig där liksom, känns inte mer än rätt att jag har en egen, så kan jag sitta där med registren om jag har tid över :) pappa fixar ;) )



Nyckel med klubbmärke

till dig pappsen!



Tredje och sista föreläsningen. Jag började bli sådär tjock i huvudet ni vet efter att ha dragit in för mkt. Dvs inte kunnat snyta ut ordentligt, så jag mådde väl sådär måste jag säga. Tur att föreläsningen var lättsam och inte så mkt att anteckna!
Har aldrig haft så roligt på en föreläsning tidigare! Klassen skrattade igenom den. Föreläsningen handlade om hur man skulle kommunicera med patienterna och lite personlighetstyper som är vanliga osv.



Nu blir det te och rostmackor och film!
Måste kurrera mig här tills på fredag då det blir hem till Linköping och lilla Mantorp! Åh vad jag längtar!! :D


Xoxo / Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0