Vecka 26 : Jobb!

Måndag 27 juni

Jag var i Mjölby i måndags och jobbade.

Sen när jag kom hem var det bara att slänga i sig en smothie och sen på med löparskorna. Det var dags för 4,5 an i skogssjön och sen bada! Så jag pappa och johanna var redo att springa! Vi såg ut som powerpuff pinglorna ;) En ljusblå, en grön och en rosa tröja var ute och sprang ;)


Jag (ljusblå) Johanna (rosa) och pappa (grön)



Tisdag 28 juni


Jobb i Linköping. Börjar få koll på det mesta nu tycker jag. Det är hur kul som helst! :D
Det var så varmt den dagen så jag tog kjol. Visste inte om jag fick ha det när man jobbar i butik, men kollegorna tyckte bara det var fint :)



Redan vid tio sprang jag iväg till Telia och hämtade min älskade telefon! Så nu är jag ägare till en vit iPhone fyra! Hihih :D


Efter jobbet träffade jag Ronja <3 som jag saknat den människan när hon har varit utomlands i två veckor. Nu får du allt vara hemma en stund!



Onsdag 29 juni

Jobb i Linköping. Det hände inte så mkt, dagen flöt på som vanligt. Mycket att göra så dagen gick fort. På lunchen satt jag i trädgårn och åt lunch och solade ;)






Torsdag 30 juni

Jobb i Linköping. Men höll på att inte komma till jobbet, det var signalfel utanför Mjölby. Träligt, men efter en stund kom tåget. Gillar verkligen inte östgötatrafiken. Nej fy! Dyrt och inte i tid!
Man är så bortskämt med att bo i Kalmar, då är det cykel som gäller för då bor vi i stan. Nu hemma igen får man förlita sig på tågen igen.




På lunchen blev det att sola i trädgårn igen ;) Måste ju passa på när det är sol den lilla tid man kan om dagarna så inte brännan försvinner helt ;)






Fredag 1 juli

Helt stört att det är juli redan! Var tog juni vägen? :O
Jobb som vanligt inne i stan. Framåt fem kom pappa och hälsade på jobbet. Trevligt!
Efter jobbet mötte jag upp Vickan i trädgårn. Hon hade spelat Volleyboll. Vi åkte hem till henne och hämtade lite vin och ner till stan igen för att möta upp några av hennes kompisar för att käka. Jag var sugen på kyckling kebab så det fick det bli.

Vi satte oss i Konsert och Kongress parken och åt och drack vin i coca-cola muggar ;)



Där blev det sittandes tills det blev mörkt, sen en sväng in på 55:an och sen hemgång :) Treblig kväll!



Min fina Vickan! (bilden är från en annan kväll)



Xoxo / Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0