Lååååång dag

God kväll!

(Hade precis skrivit ett långt inlägg så hänger sig dator%&=)#")


Hur som helst har det varit en lång dag, har inte börjat koppla av förns nu liksom. Efter en lång varm dusch så passar det bra med att koppla av med lite bloggande :P


Dagen började iaf med kursstart för Optometri 1. Det är nu det roliga börjar :) Första riktiga Optiker kursen :D Det ska bli jätteintressant!


PD mästning

Vi ska äntligen få börja kolla på pupillavstånd, prova provbågen och mäta styrkor lite smått! Det är nu det börjar på riktigt, steget mot Optikerdrömmen!
(men stämmningen drogs ner ngt enormt när Staffan började prata om Optik 2, (en delkurs i Optomerin) alla var helt färdiga på att bränna upp optikböckerna efter Optik 1, så kul var den kursen liksom)


Senare efter mycket rast hade vi vår första föreläsning i Optometri. Det handlade om PD (pupillavstånd) och Höjdmätning. Det var rätt coolt :) Vi skulle fått prova på att mäta pupillavstånd på varandra med lite olika instrument, men det hans inte med. Det blir på ngn övning ist :)


Lunch!

Efter lunch och klockan blev 13.15 var det dags för Optik igen... Eller förlåt Staffan snubblar in vid halv 2 då alla sitter och väntar utan en ursäkt liksom :S Aja.
Alla satt mest och sov och ingen fattade ngnting, så sjukt ointressant! Hade glömt bort hur tråkigt det var att sitta dag ut och dag in i höstas och lyssna på  babbel och rita strålgångar som man inte förstår. Na, ja e inte bittaer!

Vid halv fem fick vi äntligen åka hem.






Söta lockar fick det bli idag :) Blir lite trött på mitt spikraka hår ibland, men man ska inte klaga ;)



Jag hann vara hemma en stund innan det var dags för mig att bege mig tillbaka till Norrgård. Det var dags för intervju till styrelsen... Jag har sökt Vice ordförande och blev kallad på intervju. Det var flummit värre och tog typ 8 minuter kanske. Ja ja, det får gå som det går helt enkelt. Det är inte hela världen liksom, det skulle vara sjukt kul dock om det blev jag!
Men det återstår att se på årsmötet på lördag.. Då ska var och en upp på scen och  prata lite om sig själv, man går ut, de som är kvar där inne röstar, sen får man komma in igen. Sjukt pinsamt! Jag är inte säker på om jag vill längre :p Men det ska nog gå bra! Vet ju vilka alla är där inne så, men iaf liksom :P Lite shots innan så lättar det nog på nervositeten, hahahha! ;)
De ska presentera vilka som blir Huvudfaddrar också, hoppas hoppas hoppas!!




När jag kom hem beställde jag nya kursböcker, så nu är man 1001 kr fattigare :/ Kul!




Hoppas ni får en trevlig kväll!

Xoxo / Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0