Nya linser!

Jag tog nya liser idag efter att ha använt dem längre än en månad.. Som vanligt.. Ska man inte göra josse :P

Som jag sagt innan beställde jag från nätet den här ggn. Och de funkar hur bra som helst! Typ samma sort som jag har, vet att min Optiker sa att det var dessa jag skulle ha för mina dåvarande linser tillverkas inte längre, men det är precis samma styrka och allting.


Detta ska man ABSOLUT INTE göra om man inte har kollat att man kan använda liser hos en Optiker först! Det kan hända en massa otäcka saker med ögonen om man använder linser som inte är anpassade för en! Hornhinnan kan svälla och man kan få kärlinväxt som kan leda till att man inte ser om det går för långt. Så tänk på det. Beställ inte från nätet om ni inte kollat att era ögon kan använda linser först ( det är inte alla människor som kan använda linser )

Men beställde precis den styrka + allt annat som behövs veta för mina liser, som jag hade innan och jag kollar synen regelbundet. Har haft linser i snart sju år nu :P


Ska bli sjukt kul när jag ska lära andra att sätta i linser, ser redan fram emot det, haha ;)




Jag älskar de nya linserna! Släpper igenom mer syre än någonsin, asskönt! :D


Kommentarer
Postat av: Maja

Åh visst var den! :') Jag både tjöt och skrattade och det är ett tecken på att den är bra. Hihi.



Fick du hjälp av någon optiker med att beställa rätt linser? Eller är det bara att du köper märket som står på paketen? Mkt bättre att göra det ju, om det är billigare :D (vi borde inte tycka att det är bra, för då minskar våra jobb i butikerna. hahaha)



Kramar

2011-02-15 @ 08:15:29
URL: http://maaia.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag ska absolut göra samma sak nästa gång jag ska bunkra upp ett nytt lager :D

Jaa, har skitont i handen, har skrivit konstant i massor timmar. Så nu tar jag en liten paus och uppdaterar bloggen. Ska ge mig på EOM nu.. Har du svaren till alla frågor?



har du pluggat mkt? :)



Kramisar

2011-02-15 @ 19:21:37
URL: http://maaia.blogg.se/
Postat av: Maja

Aa, och nästa gång di ska kolla synen så kan du ju säkert göra det på skolan. Så slipper du betala synundersökning ;) hihi. I stockholm hade dem en en liten butik med linser och glasögon som var rabatterat för dem som pluggade där. så trodde jag att det skulle vara här med. Det hade varit skitbra.



Usch jag är så sjukt stressad över det :S Känns som jag har så mkt kvar att göra på det..



Har du? ÅÅÅåh du har inte superlust att ta kort på anteckningarna och maila det? vore jättesupertacksam!!



kramar

2011-02-16 @ 10:07:00
URL: http://maaia.blogg.se/
Postat av: Maja

åååååh vad gullig du är! skicka dem till [email protected]



taack :D



kramar

2011-02-16 @ 12:16:45
URL: http://maaia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kör med kvällens blogg!

skynda och anmäl dig :)

2011-02-17 @ 19:08:23
URL: http://whatshouldibecalled.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0