Ny dag!

Idag hade vi föreläsning 8.30 till 10. Rätt skönt faktiskt! Jobbigtr att gå upp i morse dock, är inte van att börja så här tidigt, men då är man hemma tidigare på dagen så det är skönt det :)

Föreläsningen handlade om Ametropier, dvs. Myopi, Hyperopi och Astigmatism. (Närsynt, Översynt ochh "Brytningsfel" för er som inte vet :P ) Men även lite om andra typer av synfel. Det var sjukt intressant! Tiden bara flög iväg!
Kände igen mig så himla väl när symptomen för närsynthet togs upp, flytta närmare tavlan i högstadiet för att se vad som stod, kommer ihåg att jag hatade den röda pennan, för jag såg ingenting med den :p , flytta närmre teven för att se texten osv. Kul :)




Vet inte om jag orkar börja läsa på föreläsningen nu eller om jag ska vänta en stund :p Känns lite tajt inpå att börja plugga igen när man precis tentapluggat till tusen liksom ;)
Men det ska bli gjort idag iaf. Skönt att ligga i fas :)


Ikväll blir det träning, antingen medelpass 17.30 eller puls/medel 19.30, ska bli skönt att komma igång med träningen igen efter jag varit sjuk.


Xoxo / Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0