30 augusti - 5 september

Hinner som sagt inte blogga så mkt, för det händer så sjukt mycket hela tiden här i Kalmar och jag älskar det!

30 augusti - Första föreläsningen, Thai-mat, IKEA och pubrunda

Första föreläsningen kl 8-12. Det var väl helt okej typ :P

Sen för att fira att vi klarat första skoldagen blev det att luncha på stan. Det blev Thai-Buffé! Mums! Men gud vad man äter bara för att man kan :P Inte bra, haha.
Det blev också pennletande till att måla grodan på overallen, men vi hittade ingen bra :)

Jag och Hanna cyklade sen en sväng till Ikea för att handla lite små grejer. Men vilken omväg det är att cykla dit! Det fins ingen rätt-övers-väg utan man måste åka runt runt runt sen är man framme. Ingen bra planering av cykelvägar där :)
Det handlades lite ljus, ljuslycktor en hylla att ha ljusen på och kylskåps-magneter och lite annat välbehövligt.


På kvällen var det dags för en liten pubrunda. Samling på Norrgård kl 19.00 för att sen gå runt och kolla krog-utbudet i Kalmar. Det blev en cider där och en cider här. Krögers (tror jag att det var, KM och O'learys.






Smart mot regnet ;p



Sötnosarna Carin och Hanna

Supertrevligt!

Sen började det regna och vi började dra oss hemmåt, men det blev att stanna till hos Carin för lite te mys till typ 2 :P

31 augusti - Storstädning, overall-syning och brännboll

Storstädat hela lägenheten, dammat, damsugit, diskat, plockat undan, tvättat toan,  ja allt :)

Klockan 14 samlades vi hos Carin för att sy på overallerna. Det blev en liten stund innan det var dags att bege sig  till Norrgård där vi sedan skulle vidare till Kalmarsundsparken för lite instutitionsbrännboll :)

Vi vann inte men jag lyckades att fånga lyra en gång ;) Tror vi vann om man inte räknar att de andra lagets fjäsk för domarna.

Medans de andra åt på studentpuben åkte jag och Sofie hem till henne för lite juice och mackor, trevligt! :)


Sen åkte vi tillbaka till Carin för att sy det sista på overallerna, de skulle ju bli klara till torsdagen då det är invigning av dem ;)

Eric ringde till mig och sa att han hade hittat en lägenhet i nästa  hus till oss båda. En tvåa på översta våningen, dvs penthouse med terass. Då blev jag sjukt glad!! :D Äntligen skulle vi bo tillsammans i vår lägenhet och inte trängas i min lilla.


1 september - Tvätta och vilodag

Tvätt tid mellan 07.00-10.00. Kul.. Trött som fasen, men det gick bra :) Åt frukost när maskinerna tvättade i tvättstugan, så det blev lite framåt och tillbaka.

Ringde och pratade med mamma om den nya lägenheten i typ en timme, satt ute på altanen i strålande sol, så bikinin åkte på! :D Härligt!

2 september - Föreläsning, hämta nyckel till lägenheten, ÄRTSOPPA-PUNCH SITTNING!! :D

Föreläsning kl. 8-12, sen mötte jag upp Eric och vi gick ner till Kalmarhem för att hämta ut nyckeln till vår nya lägenhet och säga upp den gamla osv.
Han hade föreläsning kl 1, så jag cyklade hem själv och tittade på den nya lägenheten, så sjukt fin!! Ville flytta in med en gång. Så började flytta upp handdukar och lakan och sånt.

Blev några vändor med en stor  IKEA-kasse, men hopp in i duschen, för tjejerna skulle komma till mig för lite förfest innan Ärtsoppa-punch sittningen :)




Sofie!


Hanna och Sylvia


Jag och Matilda


Sylvia och Linda




Julia och jag

Så mkt ärtsoppa blev det inte för min del, eller ingenting rättare sagt det blev punch och smörgås, mums.. ? ;)
Det blev även efterrätt med glass (åt ej det heller dock :P ), marränger, banan och chokladsås! Det var mums!!

Sen blev det dansande :)







Waka waka eee eee ;D

Sen drog vi vidare till studentpuben, drack en banandrink typ :) Sen vidare till partystället no 1: Vallen (Palace på vintern). Där var det en massa dansande och skrattade till in på småtimmarna, det var skitkul!

3 september - FLYTT!

Snabba besked med flytt, och eftersom jag var ledig så började jag att flytta grejer. Vi hade inget tidningspapper att slå in porslinet med så jag rullade in glas och så i tröjor. Gick asbra, då fick jag med mig både kläder och porslin samtidigt. Så det blev väl en fem sex vändor innan Eric kom hem. Då var jag helt slut, så vi gjorde lite mat innan vi satta igång igen och bar.

Jonas, en klasskompis till mig hjälpte till att bära upp säng, soffa och bord. Jättesnällt :) Så vi fick upp allt på fredagen, helt otroligt egentligen, men skönt att ha det gjort.

På kvällen kom Erics föräldrar hit och skulle hjälpa till med flytten.

4 september - Shopping på IKEA och lite annat

Vi ville ha en tv-hylla som vi sett på Ikea och matchande soffbord, så efter frukost begav vi oss mot Ikea. Det fanns bara ett soffbord kvar så Eric och hans mamma sprang in på varuhuset.

Jag och Erics pappa hede ärenden i stan, hämta ut studielitteratur till Eric, så vi tog cyklarna ner dit, sen begav oss ut mot Ikea.

Eric ringer och är glad att han lyckades knipa det sista soffbordet ;)

Vi var även på Net on Net, han behövde en dator, eftersom en stationär dator inte får plats hos oss. Så en dator blev det.

När vi kom hem gick vi ut och åt på en grekisk resturang i stan, Athena. Hur gott som helst! Tog kyckling med rödvinssås och en massa annat :)

Väl hemma igen började grabbarna sätta ihop hyllan + bord och vi tjejer gick ner och städade den andra lägenheten för besiktning :) Det blev jättebra. När vi kom upp till vår lägenhet igen satte vi upp gardiner och lampor och lite annat. Klockan blev mkt sen stupade vi alla i säng efter en lång och slitsam dag :)

Bilder på vår nya lägenhet :)
































Vi är jätteglada för våran lägenhet! :)

Kommer trivas så bra här!

5 september - Storhandling!

Vi åkte och storhandlade på dagen, så nu är det fyllt i kyl och frys, skönt när man har tillgång till bil :) Vi fixade klart det sista, lagade lite lunch sen åkte Erics föräldrar hem. Tack så mkt för allt!


På kvällen kom Sofie hit och såg Dear John, han inte se klart, men det tar vi en annan dag eller hur :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0