Vecka 38

Måndag 20 September

Föreläsning 8.12.

Sen på efetrmiddagen kom Sofie hit för lite plugg på terrassen, vi tog ut bord och satte oss i solen! Skönt! Men när solen gick i moln blev det att flytta in igen ;)

Tisdag 21 September

DUGGA!! 10-12.

Det gick som det gick, men det kändes bra :)

Hade lab på eftermiddagen, då var man lagom slut i huvudet kan jag säga.. Usch.

Såg fram emot kvällen då det vankades Idolmys hos Hanna med tjejorna! :D

Onsdag 22 September

GRATTIS PÅ 20-års DAGEN Hanna!

Var ledig idag, så kunde åkt hem till Mantorp idag egentligen, men det visste vi inte när jag bokade så jag ägnade dagen till att packa det jag skulle ha med mig hem, städade, bakade kladdkaka :) Den blev super! Min första kladdkaka sen jag flyttade ner :P

Tog en sväng med cykeln för att hitta ngt el-ljusspår att springa i. Hittade ett men de var så kort ;) FÅr försäka mäta upp en sträcka som är lite längre.

Pratade med mamma om vad jag skulle ha med mig hem osv.

Kollade när bussen gick ner till centralen.

Och även ikväll blev det idolmys hos Hanna! :D Och jag sa hejdå till tjejorna!



Torsdag 23 September

HEMGÅNG!!!!

Eric följde mig till Bussen och vi sa hejdå. Och min resa började hemåt. Kustpilen skulle gå 10.35 och var frame på centralen i tid, så det var skönt.

På tåget blev det lite läsande i optikboken faktiskt. Fattade dock inte så mycket men :P

Jag var framme i Linköping 13.41 och mamma kom och hämtade mig! :D Vad jag har saknat henne!

Vi gick en sväng på stan och Ikea då  det blev handlandes lite boxar till vår hylla, supersnygga och begav oss sen hemåt :)

Konstigt det kändes att vara hemma igen. Helt sjukt..

När pappa kom hem och gav mig en kram kom tårarna. Jag har saknat min familj där hemma. Tänker på er! <3

Jag följde med Mamma och Pappa och nattade PV:n, det var mysigt. Nu kommer inte den fram förns nästa år lilla bilen :)

På kvällen blev det mys framför film med mamma, pappa och Johanna. Och det var som vanligt, jag, mamma och pappa somnade och Johanna gick och la sig ;)

Fredag 24 September

Vaknade i ett alldeles tomt hus, mamma och pappa jobbade och johanna var i skolan. Jag hade bestämt att träffa Natalie kl 12. Så jag begav mig mot stan :)

Det var hur mysigt som helst att träffa henne!! :D
Vi fikade, pratade, gick en sväng på stan och pratade ännu mer och åt lunch på Steves. Jättemysig dag!

Du betyder massor för mig stumpan! <3


<3


På kvällen åkte mamma och jag och handlade på City Gross för på lördagen skulle släkten komma för att fira mig. Typ en månad sent, men endå. När jag fyllde var jag på Öland, sen när jag kom hem flyttade jag, så det har inte blivit av innan  :)

Lördag 25 September

Gästerna skulle komma kl. 3 och då blev det mat och en massa prat. Mysigt! Jag hade bestämt att jag skulle åka och träffa Ronja på kvällen, så jag tog bilen och körde till henne.

Det var jättemysigt att träffa dig!! Det har gått alltför länge <3 Från att ha träffats en gång i veckan till ingenting är inte hälsosamt! Jag är inte en hel människa utan dig! <3

Du betyder massor, glöm aldrig det <3


<3

Söndag 26 September

Jag sov kvar hos Ronja och vi pratade enda tills vi somnade. Mys!

Jag åkte iväg på förmiddagen och innan jag åkte hemmåt åkte jag till Mjölby en sväng för att träffa Hanna :)
Vi drack lite te och försökte prata ikapp :) Jag hjälpte henne och baka för hon skulle ha lite kalas på eftermiddagen. Mys att träffa dig gumman! Nästa gång blir det längre! :)

Jag kom hem och åt lite och pratade med mamma, pappa och johanna. Sen var det dags för mig att bege mig hemåt till Kalmar igen.
Då ringer det på dörren och det är min farbror som kommer. Hinner byta ngra ord innan vi skulle åka till Linköping och lämna av mig.

Det var precis att jag han på tåget. Så pappa och jag fick springa :p Jobbigt med alla väskor och påsar kan jag säga :P Packade på mig så mkt som möjligt  hemifrån.

Tåget hade problem med lövhalka så vi fick stå still en halvtimme mitt ute i skogen innan vi fick köra igen.

Väl framme i Kalmar kom Eric och mötte mig på cykel och vi tog lite kassar/väskor var.

Var hemma lite efter halv 11.

Jättehärligt att vara hemma och hälsa på. Känns så overkligt att jag inte bor hemma längre. Det känns som att Kalmar är en fantasi värld och jag har varit och hälsat på i den riktiga världen. :p

Xoxo / Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0