2 Januari ; Skridskoåkning i stångebro ;)

Jag och Ronja hade bestämt att vi skulle mötas i stan för att åka skridskor efter hon slutat jobba.

Johanna och pappa skulle också åka, så jag åkte med dem in till stångebro. Vi trodde då att det var fri åkning i stångebrohallen där jag dansade bal. Det var väldigt tomt där inne. Bara vi tre. Så vi åkte där en stund. Det är ingen som säger till oss, så vi åker där ungeför en timma innan det är ngn som säger. Här ska ni inte åka :P

Vi fattade inte var det var vi skulle åka, men det löste sig sen, hahaha! Men det roliga var att mannen som rättade oss ringde ett samtal. "Nu har jag fått bort fri-åkarna, så får jag ta och spola av isen igen" Hahah! Men kul hade vi iaf!

Jag mötte upp Ronja i den ishallen vi skulle få åka i och där var det en massa folk! Mest barn som åker som galningar. Så johanna ville inte åka mera. De gick, men jag orch Ronja åkte några varv på isen och pratade. Det känndes som att det var jättelängesen jag träffade henne!

Det var hur trevligt som helst!

Vi drack varmchoklad och öppnade julklappar som vi köpt till varandra. Det var kul!

Vi satt där tills vi började frysa! Åkte två varv till på banan innan vi begav oss iväg. Men ute var det ju ännu kallate än inne i hallen. Vi höll på att frysa sönder :P

Tack för en supermysig dag Ronja!




Jag fick skjuts hem av pappa, det var skönt att slippa åka tåget ;)

Hemma blev det film, men jag somnade såklart i soffan :P

Xoxo / Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0