Öland

Söndag 8 augusti

GRATTIS SANDRA PÅ 20-ÅRS DAGEN!


Idag skulle vi bege oss mot Öland. Och semester med famijen. Jag var skittrött efter Sonisphere och ville bra somna om, men det var bara att gå upp.
Vi åkte mitt på dagen typ och var framme frammåt sju-tiden. Då blev det att hälsa på farmor och sen ställa in grejerna och gå ut och äta. Det blev på pizzerian. Mysigt var det :)


Farmor <3



Måndag 9 augusti : JAG 20 ÅR!!

Det var ingen kanon väder som jag vaknade till på min 20 års dag, men det gjorde inget, jag var på Öland med min familj, så underbart!



Eric hade paket till mig som låg på huvudkudden.





Ett jättefint silver-armband! <3

Sen blev det mer paket till frukosten






Jag och pappa










Sen gick jag och Eric till systemet bara för att jag kunde liksom ;)
Han i kassan : -"Ja men det är väl klart"
Jag väntade på ett grattis men det kom inte.. Surpuppa i kassan :P

Jag badar alltid när jag fyller så jag skulle inte bryta traditionen i år heller. Så det bar iväg till Sandby för ett dopp, för det var svinkallt uppe,  blåste och hade sig. Burr. Men bada det ska man göra ;D


Bevis!

Sen framåt kvällen hade vi bestämt att vi skulle åka till Byxelkrok och äta på sjöstugan. Så vi bokade bord och fixade iordning oss.


Älskar den här bilden !




Åt världens godaste mat.

Hade en jättebra födelsedag och tack för alla gratulationer! :D

Tisdag 10 augusti

Det var Löttorps marknad och pappas moster och kusiner kom och hälsade på. Trevligt :) Så det blev att gå på marken, sen ville jag ut och springa.
Mina springskor hade jag på mig på sonisphere så jag hade med ett par andra.. Det jobbiga var att de inte hade ngn dämpning alls.. Jobbigt att springa på asfalt då. Så det blev bara 5 km. Tråkigt, me jag fick ont i hela kroppen, så aldrig mer utan mina spring skor!

Jag ville bada igen, det blev varmt på eftermiddagen, så jag och Eric åkte iväg :)



På kvällen lagade jag, farmor och pappa mat. Mys!

Onsdag 11 augusti

Det var en fin dag så vi bestämde oss för att åka till Böda sand. Det var varmt uppe men det var bara 17,5 i vattnet, men jag trivdes ändå och var i flera gånger ;) Knäpp är jag, är som en liten fisk när det gäller havet :)




Fint!

Sen blev det lite kallare och jag, mamma eric och johanna ville spela äventyrsgolfen. Så det gjorde vi :)


Min snygga syster







Sen var det dags att åka hemmåt. Men på vägen stannade vi för att köpa fisk. Då hittade vi de här roliga gungbrädorna :)


Jag älskar dig syrran <3

Torsdag 12 augusti

Det blev bad i Sandvik idag, varmt och skönt i havet och i luften! Trodde att sommaren hade försvunnit när det var så kallt ett tag men så är inte fallet ;)

Sen åt vi en tidig middag på Löttorpsbaren. Jag och mamma tog lax med ngn god ostsås. Mums!



Sen tog vi en promenad genom samhället





Ett traditionskort liknande som förra året




Fredag 13 augusti

Sista dagen på Öland. Jag ville verkligen inte åka hem på en gång på morgonen när det var sånt kanonväder! Så det blev en sista dag på stranden. Bada och sola är det bästa som finns!!
23 i vattnet, jag ville inte gå upp ;)

Men vi var tvugna att åka halv 3 annars kommer vi aldrig hem. Det tar ett bra tag att komma hem. Typ 4 timmar, så det var bara att sätta sig i bilen och köra hem från den undebara ö som jag älskar!

En jättemysig familjesemester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0