2 september ; Stolt över mig själv!

Trots att ja inte är i den bästa av hälsa nu har jag lyckats söka tre jobb idag. Känner ig riktigt stolt över mig själv! Det här ska gå! Är pepp på jobb nu! Eller ja inte precis just nu, men nu fattar.

Såg att jag ska jobba imorgon. Jag blir irriterad, Jag ringde ju och sjukanmälde mig för hela veckan! Vad är felet undrar jag? Tkr de att jag ska komma dit och smitt alla med (svin)influensa? (Vet inte om det är det, men influensa är det iaf) Och sjuk är jag. De kommer ringa i morgon bitti igen, men mobilen kommer vara avstängd, för jag sover inte bra när jag vet att ngn ska ringa mig. Så nu vet ni det ;)

Smsa med syrran förut. Pluttan. Jag saknar dig också <3 Kom hem!


På Lise förra året

Nu blir det läsning för mig tror jag. Det var längesen jag läste såhär mycket som jag gör nu. Eller ja, skönlitteratur var längesen jag läste. Sånt som jag vill läsa! Inte ngt som ngn svenk/engelsklärare säger åt mig att läsa och inga fysik/kemi/biologi böcker heller. Skönt!

Men kommer nog sakna det längre fram ju längre fram hösten och vintern kommer och det inte finns jobb att sysselsätta sig med, men det ska inte hända, det har jag bestämt ;) Men om det mot all förmodan kommer hända då kommer jag att sakna det. Det var en trygghet att gå i skolan. Man visste precis vad man skulle göra måndag till fredag. Gå till skolan i veckorna, plugga på söndagarna (oftast). Det var så det var. Då tyckte man att det skulle bli skönt att ta studenten. Jag räknade ner dagarna till dagen D! Och visst det var kul, det var UNDERBART! Den dagen, åå ge mig den tillbaka! Eller hela studentveckan coh BALEN! Sen efter det känndes allt tomt, men den känslan gick snabbt över när sommaren kom. Sommaren har varit helt underbar! Gjort så mycket saker, helt undebart som sagt. Men för kort som alltid!

Till er som börjar trean på gymnasiet nu eller andra också som går i skolan för den delen, ta vara på skoltiden. Fastän det är jobbigt och man tänker att man inte vill vara där är det där man vill vara, det är där alla kompisar är. Tänk vilken frihetet det är att få träffa dem varje dag.

Träffade min bästa vän Ronja varje dag <3


Nu blev det mycket svamel och nostalgi, känner jag, men det är bra ibland.

Läsa var det.

Xoxo / Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0