11 september idag

Kommer ihåg den här dagen för åtta år sen som igår. Jag var hemma och var sjuk (precis som idag då) och lyssnade på radion. Kommer ihåg att mamma var hemma med mig. Sen hör jag på nyheterna att ett plan har flugit in i ett av de två tvilling tornen.

Jag ropar på mamma : Det är ett flygplan som  har flugit in i ett hus. (Jag visste inte vad det var för hus/byggnad eftersom jag inte hade hört talas om World Trade Center)
Mamma : Vad är det du säger? *Går och sätter på teven* Och hon och jag tittar förvånade och chockade. Sen mamma går iväg igen.
Jag : Oj, men nu kom det ett till!
Mamma : Nej, men det måste vara repris

Men det visade sig att det inte var ngn repris. Ett annat plan hade flugit in i den andra tornet. Hemskt när vi såg hela förloppet på teven sen. Blev som förstenade. 



Xoxo / Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0