22 maj ; En dag på spa!

22 maj

Idag var det dags för mig, mamma och pappa att åka på spa. Vi gick upp tidigt och åt frukost inna vi begav oss till Tranås för spa och massage. När vi kom dit fick vi varsin morgonrock och badtofflor. Jättemysigt att gå runt i. Stämmningen var dämpad och människorna pratade med lugna och dämpade röster. Hur mysigt som helst. När vi hade fått våra massagetider såg vi att det var ett tag kvar tills de skulle börja, så vi gick till en av poolerna för att slappa. Det var 34 grader där och det lyste endast några få spotlights i taket. Persienner av trä var neddragna för fönstren och det var en mysig stämning.



Hur skönt som helst att koppla av från all stress med skolan som har varit den senaste tiden. Efter badet satte vi oss i ångbastun. Mycket fräschare än den som finns i simhallen kan jag lova :)
Mamma och jag bestämde oss sedan för att gå på ett yogapass. Pappa var väl inte så road, så han följde inte med. Yoga var lite flummigt, förstod inte riktigt hur man skulle göra och sådär, men det gick bättre efter ett tag. Det var riktigt skönt att slappna av och inte tänka på någonting. Nästa gång jag provar på det vill jag nog att det ska kännas lite mer i kroppen att man har tränat. Det sa instruktören också att det här var bara ett nybörjarpass, som man sedan kan öka på till svårare. Jag tror att jag kan tycka att det är kul om jag kan komma in i rätt andning och sådär om jag provar igen.



I våra fina morgonrockar



Vi provade också den andra poolen som de hade, där kunde man sätta igång en ström som man kunde simma emot. Jag kom mer bakåt än framåt när jag simmade där. Jäklar vad det var jobbigt!
Sedan var det dags för lunch, då var det buffé i salongen, och såklart  var jag tvungen att vänta längre för att jag ska ha vegetariskt, så mamma och pappa var fördiga inna jag hade fått min mat...


<3

Efter maten var det äntligen dags för våra massager. Det var hur skönt som helst! Jag fick välja om jag ville ha: Utränsande, åtstramande, återfuktande eller uppfriskande. Det fick inte mamma och pappa : P




Känner mig som en ny människa efter den här dagen, hur avslappnad som helst. Det är inte likt mig som är en liten stressmänniska. Undrade verkligen vad jag skulle göra alla timmar som spenderades på spat, men det gick hur bra som helst att göra just ingenting och bara slappna av och koppla bort vardagen. Härligt!!
Det här vill jag göra fler gånger.



Tack mamma & pappa för en oförglömlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0