16 mars

Måndag igen. Helgen gick så otroligt fort! Det är inte klokt var tiden går. Och snart är det slut. Det är mindre än 50 skoldagar kvar. Det är bara stört.. Shit vad grejer man upplevt under de här året, vilka människor man träffat. En det vänner för livet, andra som man kanske inte kommer att se igen förän på återträffarna. (har man sådana från gymnasitet?) Hur som helst, gymnasietiden. Trots att det har varit sjukt slitigt och jobbigt har det ändå varit en trygghet i vardagen. Efter gymnasiet "står man helt på egna ben" eller vad man ska säga. Det är skrämande på nått vis.


På lunchen gick jag för att köpa godis till imorgon. Träffade min älskling, som följde med mig :)
När vi går förbi ginas skyltfönster säger jag : "Åhh, sånadär leggings vill jag ha. Visst är dom fina?" Svaret jag får är: "Det ser ut som jeans."
Mycket givande diskussion man kan ha med sin pojkvän måste jag säga.
Att de inte lyssnar när man pratar i telefon är också en sak som kan vara irriterande. Visst att det kan bli lite mycket kacklande från min sida, men man ska ändå lyssna! Så är det bara.


Lång dag som tusan igen. Som en vanlig arbetsdag, men skolbänken är mer krävande en ett jobb. På engelskan skulle vi babbla på om ett ämne i en minut, två och två. Jag o yas pratade. Hon fick ämnet "Money". Hon började prata om att det finns olika valutor i världen. "Dollar is used in the US. Then we have euro (läs 'evrå' och bre på med östgötskan)." Jag höll på att dö av garv. Det gjorde hon också när hon kom på vad hon hade sagt. Ehwro skulle jag utala det, men vad är rätt egentligen. Vi kom efter en lång och ingående disskusion fram till att hennes utal var på östgötsk-engelska.

När jag satt på tåget hem fick jag ett samtal från ett lkpg-nr. Trodde jag. När jag kom hem var jag ju tvungen att kolla upp nummret. Då var det från ett jobb jag sökt! :D Jag blev så glad. Ringde upp o pratade lite, så nu ska jag dit på intervju på fredag, det ska bli kul :)


Efter det var det dags för mig att sätta mig med fysiken, men det gick inte så bra. Förstår verkligen inte.. Så E ska hjälpa mig någon dag den här veckan. Får se om det lostnar någonting då :)

Imorgon blir det att ta 06.54 tåget. Jobbigt.
Klassen ska till Oskarshamn för att titta på ett kärnkraftverk. (godiset ska vara till resan ner om jag lyckas spara någonting tills dess. Blir så godissugen när ja sitter o pluggar)
Lite läskigt att åka dit nu med tanke på att en man dog där igår..



Idag öppnar portarna  till att söka universitetsutbildningar.. Läskigt. Men har ju en månad på sig att bestämma sig..

Tack för mig/
PUSS O KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0