S T U D E N T E N ! ! ! ! ! ! !

12 juni år 2009, ett datum värt att minnas!

Dagen började vid halv fem på morgonen, upp ch fixa hår och försöka få i sig ngt att äta, inte så lätt så tidigt på dagen. Hemma regnade det inte, men när jag o pappa satte oss i bilen in mot stan började det att spöregna. Det blev då itället för champangefrukost i trädgården, i sporthallen.
Jag och Ronja fick höra att polisen skulle komma när som helst till sporthallen. Vi fick panik och gick ut bakom sporthallen för att snabbt dricka upp vår fina rosa champange. Sen var det dags för kort och sen vandring tillbaka till Berzan.

Vandring till domkyrkan sen för avslutning. Inte det roligaste på hela dagen, vi sätt mest och garvade. Men vad gör man inte som två fulla blondiner ;) Väl tillbaka i skolan blev det skrivandes i mössor och sen började släkt och vänner till oss studenter samlas utanför skolan.

Mitt lilla huvud längt till vänster :P

Började nästan att gråta när jag såg min skylt! Den var så fin!!
Klockan blev 12 och det var dags för UTSPRING!!!! Vi sprang ut som nummer två och då sjöng alla moraträsks låt:

Klappa händerna när du är riktigt gla, "klapp, klapp" klappa händerna när du är riktigt gla. du kan också glädja andra som på denna jorden vandra, klappa händerna när du är riktigt gla!! "klapp, klapp"

Jag fick hur mkt blommor som helst och gosedjur. Det var så fint!!




Min underbara pojkvän var också där och tog emot mig när jag sprang ut. Jag blev jätteglad när jag såg att min kusin kom där med barnvagnen. Trodde inte att hon skulle hinna se mig, men det gjorde hon! Då blev jag glad.

Sen var det dags för att åka flak. Det var nog det roligasta jag har gjort. Höll på att ramla när jag skulle upp på flaket. En brant stege + skyhöga klackar är ingen bra komination. Men upp på flaket skulle jag, och jag lyckades! Vi hade musik på med som dunkade! Underbart! Det började regna när vi stod där så det var på med regnjackan och skrika järnet ändå!


Jag och min bästis!






När vi hade åkt flaket på den slingan som vi fick åka som tog ca 45 minuter ville vi åka ett varv till. Hur ofta åker man flak liksom? När vi nästa var framme vid Berzan sista gången började de spruta "Time to say goodbye" i flakets högtalare. Då kunde jag inte hålla tårarna borta. De forsade ner för kinderna och jag och Ronja höll om varandra. Det var så vackert.

Hej då Berzan

Min pojkvän och syster fick skjutsa hem en gråtande och lite smått berusad josse hem till lilla mantorp. Där var det studentbjudning som stod på tur. Jättegod mat och massor fina presenter. Hela bordet var rosa, det har jag valt. Rosa duk och rosa vinbox. Det var asgott! Det trodde jag inte, ville bara ha det för att de var rosa ;) 

Efter att all uppmärksamhet hade riktats mot mig hela dagen ville jag dela den med mitt kusinbarn.


Efter middagen var det dags att åka in till stan igen. Då väntades det mat igen på Afrodite. Var inte alls hungrig efter att ha ätit hemma. Men maten var supergod, älskar fetaost!




Biger och Louise :)

Efter maten var det krogen som gällde det blev allt möjligt. Cider och prat på 55:an, shot på sliver, en klasskompis var verkligen inte så som vi hade lärt känna honom. Det var coolt. Dansade hela natten lång i mina 10 centimetare. Snacka om ont i fötterna!

Runt 3 var det hemgång.

Tack så mycket allihoppa! NV3B, finns nu inte mera. Bra eller dåligt?


Ronja du gör mig så glad och lycklig, jag hade en helt underbar kväll.  Vet inte vad jag skulle göra utan dig. Vad är väl en student i regnet med Ronja? Den kan ju vara dötrist och tråkig... Nej, aldelles UNDERBAR! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0