B A L E N ! ! !

AHHHG! Igår var det äntligen dags för den omtalade baldagen! Vi som har tränat i ett halvår ska äntlgen få visa upp vad vi har lärt oss. Ska berätta om den lyckligaste dagen i mitt liv:

Vaknade runt 7. Åt lite frukost, eller det som gick ner, var så himla nervös!! Mamma o ja packade in allt i bilden för att bege oss iväg till frissan. Jag fick köra, hon hade migrän min lilla mamma. Så ska ja släpa med henne till frissan. Jag kan ju inte klä på mig klänningen själv så hon var tvungen att föjla med mig.
Var där kl. 9. Klar kl.10. Frissan hade lockat mitt hår. Förstod inte hur hun kunde få det lockigt. Mitt hår är alltid spikrakt. När jag lockas själv går de ur direkt. Men det var väl all hårspray. Hade i säkert en hel burk. Jag ville också ha en inbakad fläta i håret, det fick jag. Det blev superfint!

Finfint!

Sen var det dags för klänning och smink. Jag fick byta om nere vid solariena. Men det gick utan problem, vi hade gått om plats för min klänning. Det första frissan sa: Åhh, en barbieklänning. Och jag kände mig som en barbie när jag var färdig.


Sen skulle vi till hemköp för att köpa en liten hårspray jag kunde ha med mig i min väska och spraya på lockarna under kvällen så de inte ska gå ur. Mamma tyckte inte att jag skulle gå in så fick stå i dörren och vänta på henne. Fick många fina komplemanger när jag stod där och såg vacker ut. "Ursäkta, jag kunde inte låta bli att stirra, du är väldigt vacker" "Får man säga att du ser väldigt stilig ut"
Kvinna: "Oj, vad är det för speciellt idag?"
Jag: "Det är bal idag"
Kvinna: "Jaha du. Är det ute på stan?"
Jag: "Nej det är i ishallen, men vi kommer ut på stan senare idag. Kom förbi och titta då"
Kvinna: "Det ska jag absolut göra!"

Kvinnan som stod i kiosken vid hemköp trodde att jag skulle gifta mig, men riktigt så var det ju inte ;)

När vi kommer ut ur affären får man många blickar och leenden, jag kände mig som en prinsessa! En gubbe som står med sina vänner: "Vad söt du är idag flicka lilla"

Väl framme vid parkeringshuset körde mamma ut bilen, det var jäkligt svårt att komma in i bilen. Alla kjolar gjorde att jag inte såg ut ur framrutan. Men fram kom vi och utanför ishallen väntade min kavaljer. Stilig karl jag har!


Vi gick ned mot ån för att ta kort det var då vi fick se hur fina alla var. Fint!
Sen var det ett tag kvar tills dess att genrepet skulle börja, så vi tänkte att vi skulle äta ngt. Vi tänkte att vi skulle sitta i ishallen och det gjorde vi, där fanns det bord, men jag kunde inte få i mig så mkt, för att klänningen sitter så tajt och kunde inte andas när jag satt ned, så fick så upp och äta lite gran.


Sen var det dags för det sista genrepet. Nervösa till tusen att foten inte skulle hålla. Det var jag rädd för iaf. Men det gick bra :) och vi tejpade den lite extra inför själva balen.
Klockan blev tre, kvart över tre, halv 4, kvart i 4. Och balen skulle äntligen börja! När alla stod utanför ingången drog danstränaren igång uppvärmning. "Huvud, axlar, knä och tå knä och tå" Då släppte min nervositet och jag började slappna av och tänka att jag kan det här och det ska bli underbart att dansa där ute framför nästan 3000 människor!
Började så klart med att marchera in i hallen. Sen var det Ander shönen blau donau (stavning?) Sen diagonalen, överaskningsdansen, föjt av stjärnan, rosor från söder och till sist guld och silver. Det gick så snabbt allting! Vill dansa igen!!








När vi hade tågat ut ur ishallen var det och träffa släkten som tittat på. Då var det såklart en massa kort som skule tas, men det är så det ska vara. Jag vill vara med på kort! Efter att ha stått där ett tag var det dags att sätta sig i bilen som skulle ta oss till trädgårdsföreningen för champangepickninc. Vi skulle åka våran PV. Det var länge sen jag åkte i den nu. Erics pappa var så farsinerad av bilen, mer än balen kanske. Nej, då. Men kul var det iaf.


Väl framme i trädgården var det dags för champange och jordgubbar!

Visst är han söt? Han är min! <3



Efter lite champange

Min fina Ronja och jag.


Rännstensgång var på g!



På väg mot nya äventyr.

Efter rännstensgång och valsandes på stora torget var vi framme på Konsert och kongress där tre rätters stod på menyn. Det var supergott! Rätterna varierades med tal om deverse ämnen alkohol var ett av dem, allt detta blandades med mycket prat och skratt. Senade var det ett liveband som spelade. Det var riktigt bra!

TACK FÖR EN UNDERBAR DAG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0