7-8 juni

Halloj!

Igår vaknade jag upp hos min pojkvän, han gjorde en gullig frukost. Den vawr perfekt. Jag fick skjuts hem av hans föräldrar. Kan ju inte direkt sätta mig på tåget med min jättelika klänning ;)

Mamma och jag försökte sedan trassla upp mitt hår. Det var inte det lättaste. Vi hade i nån produkt för håret som min syster hade för att få det mjukt. Då gick det bättre. 29 hårnålar senare och efter att ha fått bort två hårnät som mamma hotade med att klippa bort :O NEJ, då kmr ju lite av mitt egna hår klippas av så det fick hon inte. Men de losstnade efter ett tag de med. Sn var det bara att försöka få ur lockarna. Det var rätt lätt, med tanke på att  jag har så rakt hår vanligtvis.

Sen var det dags för duschen. Massvis med balsam och en hårinpackning gjorde mitt hår jättelent och fint! Satt i fotbad också. Det var behövligt för mina ömma fötter. Efter att ha gjort en ansiktsmask, kännde jag mig som en helt ny människa! Jättehärligt.

Eftersom det var den 7 juni igår var det dags att rösta. Jag och mamma åkte ner och gjorde det. Otrevligt´röstkontrollant-tant. Jag håller precis på att ta fram mitt körkort ur plånboken.. "Har du legitimation?" Jättespydigt. Jag var ju på väg för i ******! Då blev jag irriterad. Trotts detta var det coolt att få rösta för första gången.

Idag har jag sagt hejdå lite sömningt till min pojkvän, somnat om i tre timmar och ätit frukost. Funderar på att prova min studentklänning och se om jag måste sy in den. Den är nämligen för stor.. Svårt när dragkedjan sitter i sidan.. Men det ska nog gå. Får gå ner till sömmerskan senare idag annars.

Höres senare.

XoXo / Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0