Öland 09!

Hej, nu börjar kärleksagan.


DAG 1
Vaknade på torsdagsmorgonen, vi slängde i oss lite frukost, åkte och handlade med mamma på City Gross, lite saker som vi skulle ha med oss på resan innan vi drog iväg :)

Vi stannade som vanligt (eller som vanligt, E brukar inte stanna där, men det är när jag åker till Öland/Gotland med familjen som vi brukar stanna där) , vi den rastplatsen är det ungefär lika lång bit till att köra.









Sen fick jag köra sista biten, då över bron :P






Tog en stund innan vi hittade dit vi skulle. Jag har ju bara varit i Löttorp förut och det är långt upp på Öland. Där vi skulle vara (pappas moster) låg mitt på Öland. Men vi hittade till slut :) Det var ett gulligt liten gult hus med en trädgård som hade så mkt fina blommor och fontäner och ja vet inte allt. Vacker var det iaf. Har bara varit där en gång förut och då halvsov jag på vägen dit och då var de inte hemma.





Efter att ha gjort oss hemastada i källaren (det var som en liten lägenhet där nere med kök, sovrum, toa, dusch osv. Mysigt var det, men det var lite lågt i taket i köket så Eric fick huka sig :P



Sen blev det pannkakor. Ameli tyckte det var svårt att hitta på ngt till mig då ja både är vegeterian och laktosintolerant. Men pannkakor blev det. Men med lakto mjölk såklart. Sen visade Lasse oss var vi kunde bada. Så vi tog en sväng med bilen för att åka o kolla, bikinin var packad! Eric och jag badade sedan, helt slutkörda efter en hel dag i bilen, kört i lite mer än tre timmar. Jag somnade på handduken när ja solade ryggen. Men å andra sidan somnar jag jämt när ja solar ryggen :p Är som en liten bebis!






<3

När vi kom hem igen orkade vi inte göra så mkt, så vi tog det lugnt i hamoken och lekte med hunden (Zelda) och katten (Gösta), de andra var iväg och käkade mat. Lite cider och öl blev det, travlans!







DAG 2 - ERICS 20-ÅRSDAG!

Grattis älskling! Då åkte vi iväg och badade. Vi kollade först hur det var i Köpingsvik, men det var sådära, ja är så kräsen när ja vet att det finns finare stränder på Öland ;) Så vi tog en lång trip upp till löttorp och åkte till Sandvik och badade och solade. Underbart! Inte ett moln på himlen och det var hur varmt som helst! I vattnet var det inte lika varmt.. Men detvar skönt att svalka sig när man legat och stekt ett tag uppe i sanden.

Eric tyckte det var hur mysigt som helst, för på den stranden finns det små sanddynor då "grannen" inte kan se in. Så vi fick som en liten oas för oss själva där. Skönt om man tänker på varamon, då alla ser en och ligger som packade sillar.









Lite maneter var det i vattnet, men så är det. Spec. när det är så varmt.
Eric - "Ahhh! Det är ju sånna brännmaneter!!"
Jag - "Nej det är det inte alls!"
Eric - "Jo det är det!"
Typiskt, vill inte lyssna på mig vettu. Men sen gick det hur bra som helst att försöka att plocka upp dem när han kom underfull med att de inte var farliga :P

Efter ett tag kännde vi att det var dags att dra oss hemåt, för att göra oss iordning för kvällen. Vi duschade och fixade oss för en utekväll med restaurang i Borgholm. Men innan vi begav oss hemåt var vi ju tvugna att stanna på Systemet. Det var ju ngn som ville köpa lådvin ;)

När vi hittat en box (jag tkte den var jättefin!) skulle han betala.
Hon i kassan - Har du leg?
Eric tar fram det.
Hon i kassan kollar och utbrister:
Nej, men det är ju idag! Guuud! GRATTIS! Var det första gången? Hur kändes det?

Ja kunde inte sluta garva. Det var så kul! Så söt man kan vara, att hon blev asglad för det liksom.

VI stannade oxå utanför det  stället där jag brukar bo på Öland, men det var ingen hemma.. Men fick iaf se det. Har liksom varit där i alla år sen ja var ett år.





Där gick vi runt ett tag letades efter ett bra ställe att äta på. Men det som såg bäst ut, från där vi gick var fullt+en 25 meters kö.. (Pappa Blå)
Så vi letade vidare. Vi hamnade till sist på Strand. Där var det superfint! Men vi var tvugna och vänta ett tag med att få bord. Kunde inte bestämma mig först vad jag ville ha, men det blev pasta med svamp och parmensan. Eric tog såklart Entreco (stavning på den?). När vi satt och åt där såg ja mina grannar traskades förbi utanför(?) De brukar alltid vara på Gotland (?)







Det var egentligen tänkt att vi skulle in på Nattklubben sen, men så blev det inte. Det var 20. Och de släppte såklart inte in 90:or.. Sur blev ja.. Men men, deppade inte ihop helt för det. Hemma väntade Erics presenter och en låda Rosévin! Han blev jätteglad för de jag hade köpt/gjort. Köpte Lacoste parfymen som ja älskar, sen hade ja gjort en personlig present som vi satt och läste sen.

Så kvällen spenderades med Rosévin och läsandes av det. Hur mysigt som helst, kunde inte blivit bättre!



DAG 3

Jag sov inte så bra så kunde inte somna om, så vi gick upp tidigt. Men det var inte sol ute när vi gick ut, det var lite smådisig, så väntade på att det skulle bli sol!

Dagens outfit:
Pojkvänns tröja + shorts




Bara för att du är så snygg!

Sandra (pappas kusin) Kom och hälsade på. Trevlans, så vi bestämde att vi skulle åka upp till henens jobb senare på dagen.

Det blev iaf lite sol senare!


Fick inte ha min bok ifred, nej för katten ville ha uppmärksamhet. Lösningen = lägga sig på mig bok


Vi gick in ett tag sen när det började komma moln. Det var då helvetet brakade loss. Regnet bara öste ner! Herregud och det blixtrade och mullrade som ja vet inte vad. Strömen gick lite då och då och kom tillbaka. Och gick igen.




Så blöt av att gå 10 meter.

Men Eric och ja var hungriga så vi bestämde oss för att åka och köpa mat. Men inna åkte vi och hälsade på Sandra och tog varsin glass. Så otroligt rolig människa!



Sen var det tillbaka ut på stora vägen, men innan dess...


Ko! på vägen! Det var iof varning för kor, men iaf ;) Coolt var det, en gick så nära bilen så det bara gick, Eric var livrädd! Hahah!

Rökeriet hade stänkt när vi kom fram, sen orkade inte vi leta efter ngt annat i sröregnet så vi åkte in på Ica, på parkeringen var det en dam med vatten som vi var tvugna att åka igenom för att det hade regnat så mkt. Och inte nog med det så gick strömmen på Ica. HAHAHAHAH! Men den kom tillbaka efter ett tag, men tänk er, på Ica. Det var kul tyckte jag.

Efter det på hemvägen åkte vi och hälsade på pappas andra kusin Chatrine och mina två sysslingar. Vi pratade massor om sommarjobb och att nästa år kanske vi jobbar på Öland på ngn resturang/nattklubb. Skulle vara så himla mysigt! Sen pratade vi om spelningar till E's band, och att det kanske skulle kunna gå och ordna ngt på Strand nästa år. Det skulle vara så sjuktkul för dem, för en bra kväll där kan det vara upp emot 3000 pers!! :D

Vi åkte hem sedan och gjorde lite mat,





På kvällen blev det Rosévin och fortsatt mysläsande med min fina "bok".

DAG 4 - HEMGÅNG

Det var bestämt att vi skulle ner till Sandra och träffa mina andra små sysslingar. Dock var Thindra lite blyg till en början, men när vi åkte därifrån vinkade hon och ville inte att vi skulle åka därifrån. Så himla söt!
Jag och E hade packat och städat i källaren så vi hade med oss all packning i bilen när vi hälsade på dem.

Efter den korta visiten där var det dags för oss att åka hem. Eric fick köra på bron hem, han var lycklig.





En så undebar semester spenderad med min älskling <3
JAG ÄLSKAR DIG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0