6 juli ; Jobbmöte, REGN, bästiskväll

Tur att ja inte skrev blogg för ngn timme sen för då hade det inte varit trevliga ord med här. Kan berätta:

Ja skulle cykla till stationen för att åka på ett jobbmöte, då i spöregnet. Ja hade regn jacka (dock inte vattentät som märktes efter ett tag..) Och solbrillor för ögonen så ja överhuvudtaget skulle se ngt. Väl framme på stationen var ja genomsur. Kännde mig som en drängt katt typ. Satt blöt på hela tågresan till Nkpg. Mötet var kul, kan verkligen tänka mig att jobba där! Om de kan ha ngn som jobbar timmar, (eftersom ja har ett jobb som börjar snart och är i tre veckor), men sen efter det är det kreta!! Sen kan ja jobba hur mkt som helst! Hoppas verkligen på det här nu!

Sen åkte ja hem, tog en och en halv timma för mig att komma hem till lilla mantorp igen. Väl där hinner ja bara låsa upp cykeln och ta ur den ut stället, då ja märker att ngn har tagit bort ventilen på bakhjulet. Ingen luft i däcket!! Det var inte bara min cykeln som blivit vandaliserad. Den brevid mig hade ingen sadel kvar den låg på marken uppskuren. Men det var bara som sagt för mig att hålla upp hjulet och gå. Fyfan ja jobbigt det var! Så irriterad ja var! Efter några hundra meret börjar det att spöregna.. Josses humör var jättebra verkligen!

Typ skrek när ja var på väg hem för ja frös och hade ingen känsel i fingrarna pga cykelbärning. När ja nästan är hemma, kommer en kille med bil och stannar och frågar vad som har hänt och om ja behöver ngn hjälp, men min cykel fick inte plats i bilen, men gulligt var det att han ville hjälpa mig iaf :) Dagens ros till dig utan namn!


Nu kmr carro hit snart, då blir det lite förkrök, sen är det måndagsklubben som gäller! Ska bli så himla roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0