5-12 april; Fjällen 09!

Som ni alla har förstått har jag varit och åkt skidor på lovet. Vi började färden från den lilla staden på M mot vårt mål: Sälen. Det tog en bra stund att åka dit, nära 6 timmars bilfärd. För oss tog det längre tid med mat o fika pauser osv. Jag fick faktiskt köra en bit upp jag med :) Men lyckas såklart åka fel en bit så vi måste vänta. Detta var inte mitt fel för det var ingen som sa till mig att jag skulle svänga. De andra skyllde definitivt inte på mig, men det gjorde jag..
Det blev en bilfär i alla de former. Sovandes, läsandes, ett försöka att titta på film i min dator, körandes till den underbara rockmusiken osv.

Väl framme efter att bara ha sett combibilar med takboxar var vi framme. Där låg en jättesöt suga. Och det var i den vi skulle bo!


På kvällen var det iaf dags att titta på Snowroller innan vi tidigt skulle upp nästa dag för att åka i backen. Härlig film måste jag säga, lite töntig dock ;)

Kommer inte exakt ihåg vilka dagar som var vilka. Alla smälter ihop efter ett tag. Den första dagen var vi allafall i Tandådalens barnbackar. Jag skrek så jag höll på att tjuta, så rädd var jag. Har inte stått på ett par skidor förut. Om man inte räknar den gången i Kisa, som blev såå lyckad..
Andra dagen vågade jag åka lite mer, men var fortfarande skraj. Åkte en halv blå backe (mkt lätt) några gånger.

När dagarna gick och med mycket pauser med varmchoklad vågade jag ta mig an större och brantare backar.
En dag var det hagel och snö.. Inte roligt då vi hade sol fyra dagar i rad. Då var jag tvunden att köpa ett par skidglasögon. Och vad blir det för färg? Gissa en gång! ROSA!
Superfina verkligen! Jag blev kär!


Jag och min älskling på långfredagen som spenderades på Hundfjället. Där var det mkt mer folk än i Tandådalen och inte alls lika roliga backar :)

Där fikade vi även på ett café på toppen av backen. Coolt att det kan ligga där uppe tkr jag :)

På kvällarna bastade vi i vår egna bastu! Hur skönt som helst! Sen blev det en brasa, då vi grillade marsmallows. Det var gott! Eric fick inte fyr på den, men det löste sig sedan, det var kul :p



Veckan slutade med att jag åkte i både röda och svara backar! Det var superkul! Den känslan att man kommer ramla samtidigt som jag bara ville ha mer fart var så otrolig! Ramlade inte på denna resa.

Denna resa var en lite annorluda, då jag brukar vilja åka dit det är varmt :) Men har iaf blivis solbränd i ansikten o det är superfint! Så det är Hejdå foundation! :p
Roligaste var nog när jag hade sagt att alla små barn var så gulliga i deras pimpade hjälmar med fjädrar och annat. Sedan var det gulliga renar och hundarna i hundspannet, guuu va söta de var :)
När vi var uppe på toppen en dag fick jag en puss av Eric, då var det två tjejer i 25-30års åldern som åkta för bi oss: Naww, så söta de är!
Det var kul tyckte jag :)

Här kommer fler underbara bilder!






Den bilden får avsluta detta semesterinlägg <3

Tack för en superrolig och trevlig vecka familjen S :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0