yes, jag kan bli privatdetektiv!

Matteprovet var stört! Ville ju att det skulle gå bra! Får se hur det gick, idag gav åsa alla beröm om hur vi hade utvecklats sen vi gick i ettan. Det var gulligt tyckte jag : )

Dagen började i ett blått litet rum. Trodde jag var hemma när jag vaknade, men det var jag ju inte :P Hade sovit hos min underbaring <3

Fick gå lite tidigare än planerat till tåget men det var mysigt att gå när snön kramades under fötterna och det snöade lite lätt. Så vackert det är med snöklädda tak! Jag blev helt till mig bara av att gå den korta biten ner till stationen.
Fick sitta o vänta ett tag, men sedan rullade tågat iväg.

När vi kom till mantorp blev vi tvugna "att vänta in ett X2000 tåg som ska passera".
Så gick fyra minuter, vi rullar vidare. När vi sedan nästan är framme i lkpg (tänker ja, jag hinner med bussen upp och slipper gå i snöovädret, det blåste mer i stan), men då stannar tåget till 500 meter innan stationen.
 "Vi måste vänta på X200 tåget som har problem med en dörr".
Fick vänta ytterligare 4 minuter på tåget.. När vi sedan får lov att åka vidare, ser jag min buss åka iväg.. Så det var bara att slå upp paraplyet som pallra sig upp till berzan till fots. (Visst det är inte så långt, men det känns det när det snö/regnar).


Om jag tänker efter var det värre för R o L idag. Deras buss kom inte överhuvudtaget. Den senare var försenat. De fick då gå en längre bit än jag. Alla dessa tåg och bussar, det ska gå i tid! Man blir ju irriterad, iaf jag. "Åk mer miljövänligt!" säger folk, ja jag gör det. Usch och jag gillart inte..
Måste bara klaga lite mera, ska bussar gå innan avsatt avgång? Svar: NEJ!
Så från att ha börjat dagen med att känna snön under fötterna, slutade jag med att komma till skolan trött och grinig, som vanligt med andra ord :P

Var o jobbade igår oxå, det gick väl helt okej. Får se hur jag gör i fortsättningen med det.

Nu ska jag fixa ngt och äta.

(angående rubriken, jag gissade rätt på gentekniken.Det var den lila, misstänkte no.3, som var skyldig till stölden av lärares mobiltelefon)

PUSS O KRAM PÅ ER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0