22 December; Julshoppandepanik och fikande

22 December
Jag och mamma bestämde oss för att åka in och handla de sista julklapparna, innan jag skulle gå o jobba. Vi åkte ner till stationen. Där säger de att tåget är inställt som vi beger oss tillbaka till bilen. Men sen när klockan blir 34, kommer tåget innrullandes och vi springer allt vad vi kan för att hinna med det. Varför gör de såhär? tänker vi. Men det visade sig att alla tåg bara gick till Lkpg p.ga tågurspårning. Vi går först till johanna och blomsteraffären där lilla pluttan jobbar ;) Och handlar julblommor. Sedan handlar jag det jag ska. Har panik inför vad jag ska handla till johanna. Jag och mamma hamnar inne på cubus iaf. Hittar en jättebra julklapp och ställer oss i kön. Det var det värsta jag har varit med om. Bara två kassor och mycket rea, resulterar i milslånga köer och värme. Mamma länmar mig efter tio minuter, så jag sår stå ensam. Har en liten kille bakom mig som sprutar parfym hejvilt = jag kan inte andas. Väl framme i kassan betalar jag och halvspringen ut, måste ha luft. Shit jag fick panik där ett tag. Usch aldrig mer.

Jag sa hejdå till mamma och begav mig till jobbet. Efter en kvart säger min chef vi slutar tidigare idag pga julfesten. Yes tänkte jag! Louise och jag som inte hade ngt bättre för oss går och fikar. Vi hamnade på Café M, med varsin Mocachino. Supergott! Det är min nya favorit. Där satt vi, och tiden bara flög iväg. Satt där i tre timmar.. Sen var vi tvugna att gå, cafét stängde.



Supermysigt att fika med dig Louise :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0