I was broken and alone, i wanna rest my bones

Efter en lång fredag, så var det äntligen dags
för den efterlängtade tAKiDA-konserten på cupolen.

image114
Jag o Johanna redo för konsert :)

Johanna o jag åkte in rätt tidigt så fick bara köa i en timme sådära. Såg hur kön växte o växte tills vi inte såg slutet.
När vi väl kommit in väntade vi på förbandet, Blowsight i nästan en timme.
Medans det spelades både Taking Back Sunday Och Fall Out Boy i högtalarna..
Blev glad när de väl kom upp på scen. EN låt var asbra!
Kommer inte ihåg vad den hette, men iaf.
De spelade i en halvtimme sådär, till typ halv 9. 
image115
Blowsight

Sen började den lååånga väntan..
Klockan blev 9...
kvart över 9.. (var väldigt irriterade där ett tag)
halv 10.. (ännu mer irriterad)
tjugo i 10.. 
Sen ÄNTLIGEN kommer de ut på scen!
TAKIDA!
Det lädde till evigt knuffande, puffande, hoppade, dansande ( i mån av plats, men står man längst fam så gör man ) och så klart ett evigt sjungade! DET VAR EN UNDERBAR KÄNSLA! Johanna blev rörd när de spelade hennes låt. Gulligt!
Kvällens låt: JADED. Asfint när de spelade Curly Sue. När de spelat i en och en halv timme, tackade de för sig. Men de blev så klart ett par låtar till. Feeble Pride, och en till mycket vackert.

image116

image117

image118

Sjukt kul hade vi, trots alla svettiga hoppande människor. Man luktade inte så gott sen när det var slut kan jag säga.. Men det var lätt värt det!!

Det blev hemgång med halv 12 tåget, eller hem o hem. Men nästan hem :p
Vaknade och undrade var jag var ngnstans : )

Ska mysa omkring i myskläderna hela dagen :)
Dagen skulle bestå till plugg för min del.. Men det är ju liksom lördag, då ska man inte plugga.. Eller jo, de måste man ibland. Faan.. Får se vad som händer sen ikväll.

HA DET BÄST!

Kommentarer
Postat av: ull

kuuuul!!! :D

2008-04-19 @ 20:44:40
Postat av: Eden

så underbart som det var så längtar jag till att vi ska se dom igen !
jag började tjuta ja, när dom spelade burning inside :')

kraam

2008-04-20 @ 17:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0