a lovely city

hola !

nu är jag hemma igen, efter att ha varit
i göteborg kristihimmelsfärdshelgen.
ja mamma, pappa o johanna åkte ner på
fredagsmorgonen efter mkt om o men, pappa
skulle inte med o allt var det var, men han åkte med
iaf. efter vi åkt ett tag o bara 10 mil kvar stannade vi o
fikade på en rastplats. då såg johanna en "grönguld " bil..
fråga mig inte hur den färgen ser ut, för jag tyckte
mest att bilen var gul, men det var den inte tydligen.

vi kom fram till " Hotel Gothia Towers " typ ett.
fast vi fick inte checka in. vet inte varför.
det var nog för att att dom som hade vårat
rum inte hade checkat ut än. så vi lämnade in bilen
och gick en sväng på stan ist. då såg jag linda begtzing.
hon trode hon kunde gömma sig bakom sin röda keps
men icke. jag tror att det var hon iaf.

sen gick johanna och jag runt själva då när vi är inne
på nordstan så börjar en kille som jobbar på "paralino"
snacka med oss. han ville verkligen att jag skulle prova
att ha det som abonemang. för det kostade ju "bara 0 kr i
minuten plus 99 öre i öppningsavgift " men jag ville inte,
nu efteråt vet jag inte vraför men iaf. det var pisamt o stå
där, dels för att jag hade tjatat om att jag inte hade hört
en göteborgare prata på hela tiden vi hade gått på stan,
sen för att han var söt oxå så jag kunde inte konsentrera
mig på vad han sa.
för det låter så kul när göteborgare pratar ju. :)

jag orkade inte kolla på kläder för jag var så förskyld, det är jag fortfarande. så jag var inte på shopping humör.så när vi hittade mammi o pappi inne på kapahl, lunkadevi tillbaka till hotellet o chekade in.
rummet var jättefint, men det är det ju på hotell.

sen ville johanna o jag gå in på liseberg, men inte mamma
o pappa. så johanna o jag gick själva. vi köpte åkpass för två
dagar. sen sprang vi omkring överallt ! började med lisebergs-
banan, det är tradition. men den är inte kul, mesig. haha. så det
blev att åka balder ist. det är så himla kul. det blev oxå åkande av spin
rock, kanonen, flum-ride, höjdskräcken o massor annat. men det finns
bara en karusell som var kul. balder. så det blev ett antal gånger vi
åkte den under de två dagar vi var där. andra dan åkte
vi den 14 ggr..
så man kan den rösten som pratar i kön när man står o väntar
rätt så bra nu :

"Välkommen till Balder, det är snart din tur att få åka.
tänk på att först spänna fast säkerhetsbältet, där efter
drar du ner säkerhetsbygeln.
Efter åkturen fälls säkerhetsbygeln upp automatiskt, men
bälltet öppnar du. kliv av till höger.
Ha en häftig åktur ! " // citat á la rösten vid balder.

så dom som sköter balder tyckte nog vi var knäppa
som åkte den hela tiden.. men det tycker jag med, nu
när jag tänker efter..

donat
gnaver
grönguld
kavlar

"små lock har oxå öron" // mamma

det var en rolig helg :) 


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0