i wanted to sleep..

vaknade i morse av att en byggjobbare
kommer in i mitt rum och säger, god morgon.
jag mumlar nått tillbaka o drar täcket över huvudet.
vi hade sovmorgon o han väcker mig klockan åtta.
det var snällt. mamma o byggjobbarna pratade,
vilket lädde till att jag inte kunde somna om..
det var väldigt irriterande. för jag hade planerat att sova till 10.
man jag var någoluda pigg halv 9. mamma åkte iväg
till jobbet, johanna var i skolan, o jag blev ensam.
men byggjobbarna var hemma.. 
när jag skulle gå på toa fanns det ingen ström.. det var helt svart.
hrmm..  jag orkade inte höra när dom borrade överallt,
så jag satte mig ute i solen och åt frukost.
när jag kom in igen, hade dom gått o fikat, skönt.
jag cyklade till stationen för att ta 11.14 tåget, mötte sandra, igen :P

när jag väntade på bussen, så såg jag att det åkte in på fel
slinga(eller vad man säger) och bussen kunde inta backa,
så den åkte ett frivarv runt resecentrum. det ledde till att jag
kom lite sent til skolan. men det gjorde inget. det var pa-redovisningar
hela tiden.. det var jobbigt o varmt överallt. ville bara sitta ute o sola.
men nej, vi skulle minsan sitta inne. kännde mig som ett djur i bur typ..
vår redovisning gick väl, bra.. jo då det funkade iaf. annvänd inte
färgskrivaren på berzan, bara massor med krångel..

imorgon bär det av till stadsbibliotaket vid 9.
skärmutställnings dax. hoppas dom har skärmar..

nu blir det tennisspelande i mjölby.

puss & kram !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0