Home at last

ÄNTLIGEN HEMMA! :D

Efter tre veckor på resande fot.
eller ja nästan, vi bodde i stugor. först åkte vi till gotland,
var där i två veckor. det var mest mulet om dagarna,
men när det väl blev sol så åkte vi o badade. fårö blev det två dagar.
mitt favoritställe på gotland. ekeviken är så vackert!
där var det jättevarmt i vattnet! 24 grader :D så jag och
johanna var i en timme, om inte mer. det är så skönt o ligga på luftmadrassen i vattnet !
 
En annan dag var vi i ireviken, dock lite kallare, men
det gick lite vågor där, som det brukar göra. det är så kul!
  Klappade sigrid när vi kom hem till stugan söter är hon. speciell liten katt..
Dagen innan jag fyllde år kom farmor. hon bodde hos oss på gotland några dagar.
Födelsedagen tillbringades i visby, men det blev så varmt, så vi åkte o badade ist ;)

Resan över till öland med båten blev ju inte den lyckligaste.
Ungick med nöd o näppe att bli påkörd av alla bilar,
sen stå o vänta i en och en halv timme på en buss som aldrig kom.
Väl framme i löttorp fick jag en chock när jag såg vilket hus vi skulle bo i!

Det blev så klart bad i åkerbo:) Fick sen efter några dagar i den
läskiga stugan flytta över till mitt andra hem!
jag älskar verkligen det stället! Pumpat vatten i mängder, så kul det kan vara.
Det fick mig att minnas när jag var liten o skulle pumpa att jag inte nådde upp,så
var tvungen att stå på en sten för att räcka upp.
  Solen sken den dagen vi åkte till böda, men det var iskallt i vattnet.
Bara 15 grader! Men jag badade endå, inte länge men. Har jag bestämt
mig för att bada så badar jag oavsett hur kallt det är!
Inte så smart kanske för dagen efter var jag genomförskyld..

Väl hemma igen. Känns jättekonstigt efter att ha varit borta så länge!

Har saknat er ! <3



Kommentarer
Postat av: ullis

ska bli kul att ses igen :D

2007-08-20 @ 22:40:45
URL: http://ullplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0