Helgen i Eskilstuna

Fredag

Jobbade till kl 5 ungefär. Hoppade på tåget till Norrköping. Fick vänta där en 40 min på Regionaltåget. Det gjorde inte så mkt, satt i parken och åt det sista av min sallad från lunchen i solskenet. Underbart väder trots att klockan var nästan 6.
Klev på tåget vid halv sju och det bar iväg mot Eskilstuna. Ett gammalt tåg. Dvs ingen AC, det vill säga att det var öppna fönster ---> att jag inte kan andas pga pollen. Inte så rolig resa, men det gick fort.

På stationen i Eskilstuna mötte Johanna upp mig :) Vi promenerade hem till henne.
Vi satte på en film, Burlesque. Riktig tjejfilm, perfekt såhär på fredagkvällen!

Lördag

Jag vaknade tidigt, Johanna strax därpå. Vi åt frukost. Vädret såg ut att bli sådär, men det sken upp. Vi gick och handlade lite till kvällen. Det skulle bli hemmagjord pizza.
Hem och lämnade varorna och sen ner på stan.
Just denna helg var det Pride Festival i Eskiltuna, så det var mycket folk på stan. Mycket jippon och annat som var på torget.







Vi fick små söta muffins av en tjej på torget. De var jättefina och goda. Eller muffins får man inte säga, cup cakes efter det enligt Johanna ;)

Jag provade mig på denna. Kul, men jätteläskigt efter en stund när den snurrade fortare och fortare. 22 sekunder klarade jag, riktigt stolt!



Vi gick lite i affärer, jag handlade toppen som jag visade i förra inlägget. Sjukt fin! Letat efter en sådan typ av topp, men ingen har varit riktigt bra. Men denna var toppenbra!

Gick sedan och åt på Your choice, jättegod mat!

Satte oss en stund på bryggan och doppade fötterna. Det skulle ta en stund innan själva paraden började. Jag slumrade till lite på bryggan. Skönt! Vi satt och lyssnade lite på Eurovison låtar och taggade inför kvällens final.







Tittade lite snabbt på paraden, det var inte så långt.



Sen begav vi oss hemmåt. Tittade på ytterligare en film. Gamer. Jag tyckte den var helt okej :) Spännande, men overklig, lite framtid sådär.
Syrran och jag tog en powernap innan vi började med maten och öppnade varsin cider.

Tittade sen på Eurovision och satt och bedömde låtarna.
Tolvorna rullade in för Loreen och vi tog hem segern! Blir kanske att åka upp och titta på det nästa år för det tävlas i Sverige. Skulle vara grymt coolt!

Söndag

Vaknade innan lillasyster så jag satte mig på balkonegn en liten stund. Vi båda satt sedan ute och åt frukost på balkongen. Mysigt!
Det var strålande sol så vi begav oss ut på promenad. Invigde nya byxdressen som jag inhandlade i torsdags. Sjukt härligt plagg måste jag säga! Den kommer att användas flitigt i sommar.







Åkte sen ner på stan. Andreas skulle komma med tåget. Vi tog varsin glass, innan jag och Johanna började leta efter morsdagspresent. Hittade ett jättefint tvinnat halsband i silver. Hon blev jätteglad när hon fick det sen på kvällen. Vår fina underbara mamma <3

Chillade på eftermiddagen, åt lite, innan det var dags för mig att sätta mig på tåget hemmåt.

Så mysig helg jag har haft med min underbara syster. Jag älskar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0