Tentapatient

Idag har jag suttit som tentapatien till tvåorna.

Jag fick sitta bakom biomikroskåpet då de kan kolla på lins och hornhinnan och lite annat :)


När alla var klara (det var tre personer som jag satt patient till) så frågade Baskar (läraren) om han fick kolla in i mina ögon. Han frågade om jag använde linser, och jag sa ja. För han såg att min tårfilm inte riktigt var som den skulle, då sa jag att jag hade tagit ögondroppar mot pollen igår, så det kunde bero på det :) Så det var ingenting farligt :)


Hade så sjukt ont i ögonen igår när jag kom hem, så Eric fick droppa i ögonen. Då blev det bättre efter en stund. Det kommer tydligen björkpollen från kontinenten tidigare på året i södra sverige. Bra att man flyttade till rätt del av landet då ;)




Har fått en del pluggat idag också, när jag satt i skolan och väntade på att klockan skulle blir tolv, för jag skulle näligen sitta i expen :)
Väntade på nyckel som kom lite sent, men nu är det bestämt att jag ska ha en egen nyckel dit. ÄR ju som sagt ansvarig för den så det är inte mer en rätt tycker jag :)

CNaS

Jag började med medlemsregistren för CNaS, så nu är hälften gjort :)
Vid halv två två nån gång orkade jag inte sitta där mer, så jag stängde för dagen. Cyklade upp till bibblan för att skriva ut föreläsningar till denna vecka och veckorna frammåt.

När jag kommer hem är jag superhungrig och gör en massa färssås och spagetti till lunch och matlådor, äter upp och somnar i soffan. Skönt!


Eric och jag har rensat dusch och handfatet nu precis, sjukt äckligt men nu är det gjort! Slipper vi det på ett tag!



Nej nu är det verkligen dags för sägen här!
Imorgon är en lång dag!



Xoxo / Josefine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0