HELGEN!

Jag var som sagt hemma i helgen! :)


Fredag

På fredagen
var det tänkt att vi skulle ha två föreläsningar och en verkstadssäkerhet och sluta 13.45. Perfekt att ta 14.34 tåget då tänkte jag.
Men så blev det icke, vi hade ingen andra föreläsning och körde verkstan direkt, så slutade kl 11. Gick till bibblan och pluggade lite, för att fördriva tiden (!)

Åt luch på akademi krogen med Eric vid tolv tiden, sjukt mysigt! Och god mat var det också! Stekt kyckling med örtagårdssås och grönsaker i ugn.




Sa hejdå till Eric och pluggade lite till innan jag rullade ner mot stationen min rullväska och jag. Tåget var i tid, skönt det!
Efter lite suckandes från tjejor som hade satt mig på min plats (bara suckade när jag sa lite snällt att jag hade bokat den platsen), var jag äntligen på väg hem!
Förfest på tåget kan man ju också ha, eller? Lite tidigt att börja dricka kl halv tre kanske, men men :)


Väl i Linköping var mamma och pappa där och hämtade upp mig :) Efter en massa kramandes åkte vi in mot stan, jag och pappa skulle nämligen på MUSTASCH!!!
Vi sa hejdå till mamma och gick och satte oss på Café M och åt varsin Lax/Cream Fresh wrap, sjukt gott! Ni vet sån platt rosa lax, mumma!
Och vem sitter mer på Café M om inte min Vickan! :D Så det blir ett rusande fram och kramkalas! :)


Efter nån timme begav pappa och jag oss mot Konsert och Kongress för konsert! Kul när vi kommer in så säger värden : Ska ni till mustasch? Pappa tar tag i mig och säger : Nej, jossan vi är här fel dag! Carola är ju imorgon ;) är det 1 april så är det ;)

Vi tog varsin öl i baren och bara pratade, mysigt! :) Det blev ett evigt väntande på förbandet, men när de började spela var de sådär måste jag säga :/


Mind Shift

Sen efter nån timme kom de äntligen upp på scenen!!



Mycket muskelknuttar med rakat huvud med hoodtröjor som luktade en blandling mellan öl och svett som ställde sig precis framför oss. Då är man inte så katig utan dansar/sjunger och hoppar snällt bakom ;)
Hahah!

Det märks när det är lite tyngre rock att det är andra killar som kollar. Om man jämför med Iron Maiden i sommras :)








Like Like!

Ralf sjöng och tittade på mig en gång! Hihi! Kan ju varit för att jag typ var enda blonda lilla tjejen bland alla killar ;)


Så det var jag, pappa och alla muskelknuttar på konserten, men vi rockade på! Sjukt kul!
Jättemysigt att gå med pappa! <3

Tåget hem senare på kvällen och somnade bums i soffan mellan mamma och pappa när jag kom hem <3


Lördag

Hade ställt klockan så jag skulle hinna lyssna på melodikrysset med mamma och pappa :p Det är så mysigt att göra det. Jag och pappa var uppe först och började lösa :)

Så efter en lång frukost med mor och far blev det att fixa iordning sig och packa party/sovaöverväska och för mig och mamma att bege oss in till stan. Där väntade shopping! :D

Var även på intervju hos Direkt Optik
, och fick sommarjobbet :D Så där blir det att jobba i sommar som optiker assistent, sjukt kul :D

Mamma och jag gick runt och kollade i affärer och provade en massa skor, men inget passade. Men två toppar från Gina Tricot fick jag med mig hem.


Mamma och jag köpte likadan den med ögon på ;)

Vi gick sen och åt lunch på Cioccolata och tog varsin pastasallad med kyckling, sjukt gott!




Jättemysigt att bara sitta och prata med mamma om allt och inget. Det saknar man när man inte bor hemma. Nu uppskattar man det mer att bara sitta och prata när man inte gör det så ofta längre :)
Mamma <3


Hon skjutsade upp mig till Ronja lite senare och där blev det en stort kramkalas! Åhh vad jag har saknat den människan! Jag blev hel igen efter att ha varit halv så länge! <3
Jag älskar dig Ronja! <3

Det blev en massa pratandes och skrattandes innan vi började fixa iordning oss för fest :) Det skulle bli förfest i Skäggetorp hos hennes klasskompis och sedan in till stan och till Nationernas för sjukHUsfesten :)
Vickan mötte upp oss vid åtta så bar det iväg till Skägget :)







Mina fina tjejor







<3


Fina IKEA-tjejor :) Det var Sverige-tema på Nationernas.
Men jag, Ronja och Vickan körde på typiskt tjej/svensk outfit : Svart ;)




Jag älskar diiig <3

Sen framåt kvällen bar det av in till stan och till NH.



Träffade syster och hennes pojkvän ute på ågatan, trevligt!

Inne på NH blev det en massa dansande och vi sjöng även karaoke, varför vet jag inte, det lät förjävligt, men kul var det ;) jättemycket folk och det var hu kul som helst!

Bussen hem kvart över tre med varsin pommes från mc. Mumma!

Trevlig kväll mina fina tjajor! <3


Söndag


Vaknade upp hos Ronja som skulle upp och tvätta, jag låg kvar :p Sen blev det stekta ägg, äpplejuice och tomat. Sen var baksmällan som bortblåst! Sjukt! Men det är seriöst tomaten som gör det, jag lovar ;) Efter en helt tetra med 15 % vin så ät tomat dagen efter, mumma!

Det ringde på dörren och vi trodde det var radiotjänst, men så dimer det ner ett papper från jehovas i brevlådan :p

Ronjas Kristoffer kom förbi lite senare och drack te med oss. Bra kille du har hittat ronja :)


Jag åkte ner till stan för att träffa min undebara NATALIE! :D Vi tog en fika på Cioccolata och pratade om allt mellan himmel och jord. Vad jag har saknat den människan alltså!  Min Natalie <3

Hon skjutsade hem mig till mantorp ett par timmar senare och vi sa hejdå. Det blev en kort fika, men det är bättre än inget alls :)




Nu var johanna hemma när jag kom hem :) Hon hade gjort en jättefin scrap-book


Vad söta vi var!

Fick även med mig en massa kläder hem, hon hade rensat sin garderob, så resväskan gick knappt igen ;) Hahah!


Mat hela familjen och sen en deckare på TV. Somnade såklart igen :P Kännde mig trygg i soffan mellan mamma och pappa. Jag saknar dem här nere ibland <3

Xoxo / Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0