3 Februari ; Snö, snö åter snö

Det blev att knalla till stationen idag. Går inte att ta sig fram på cykeln. Jag gick skapligt för att inte behöva springa i snön. Iskallt ute när det snöar emot ansiktet, så det var bara att dra ner luvan så långt ner framför ansiktet som det gick och gå med huvudet nedåt. Det spelade ingen roll, blev dyngsur endå..


Innan jag skulle ge mig ut i snökaoset.


Jag kom fram runt 07.47 och då ser jag att det rullar in ett tåg, (ska egentligen med 53, men trodde inte att det skulle komma ngt), jag hoppar på det! Sen när jag kmr till stan, vad rätt jag hade. Det jag skulle åkt med var inställt. Jäkla flyt!

Det var kul på jobbet idag :)

Var och fikade med Evelina efter jobbet. Det blev café m igen. Satt där med varsin rabarber/grädd te och pratade och skrattade en massa. Supermys!! <3



Vi begav oss ner mot tåget. Hennes tåg kom som det skulle, mitt gjorde inte det. Det stod först att det skulle komma 40, sen 44. Sen när klockan hade varit 44 i typ en kvart/tjugo min då kom tåget. Yippie! Inte en dag för tidigt. Jag hatar Östgötatrafiken. Varför ska jag behöva betala ett dyrt månadskort om inte tågen går som de ska? Blir förbannad!

Nu har jag precis hoppat ur ur duschen och ska g¨och borsta tänderna tänkte jag.

Imorgon blir det jobb igen, lika så fredag. Härligt!

Xoxo / Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0