6-8 februari; Det som har hänt

Jag vaknar upp, ser att det snöar, hoppas det ska gå över tills jag ska cykla iväg, men det gör det inte. 10 cm snö och jag sätter mig på cyklen. Ser ingentin för det snöar mot mig, när jag nästan är framme vid stationen ramlar jag. Ajaj.. Inte skönt..
Lite senare på dagen var det prov som gällde. Samhäll. Det var inte så svårt som jag trodde, vilket var skönt att inte behöva känna den känslan av att man har pluggat för lite, eller att man har pluggat så man nästan storknat och så kan man inte provet iaf (det sistnämna brukar vara en vanligt term på berzan) Nån som håller med?
Fick sluta tidigare från Iv:t = hinna med ett tidigare tåg. Inte smart jag o J fick trängas med massor folk. När man inte tror att det kan gå inte med folk, för man står redan som packade sillar, är det någon som skriker "Vill ni flytta in lite mer, vi ska in med en barnvagn här". Jobbigt värre..

När jag kom hem var det städning som gällde. Senare på kvällen kom E och syrran o hennes pojkvän, vi skulle göra tacos var det tänkt.. Men när jag öppnat frysen ser jag att det finns ungefär 5x5 cm av min färs.. Då blev josse inte glad.. Jag som velat ha tacos länge.. Att syrran säger att hon kan få lite av deras köttfärs vilket gör mig inte gladare. Att kastrullen bränner fast när jag håller på med annat var inte heller roligt.. Så jag var irriterad resten av kvällen, iaf ett tag ;)

Lite senare var det dags att hämta mamma o pappa på stationen, sen kollade ja o E på film. Taken. Jättebra film! Men läskig och hemsk på samma gång. Kunde itne sova sen.. Men se den filmen.

Lördagen spenderades i Malmstätt hon L med R. Det var mys, vi bakade kladdkaka, drack massvis med te och hittade lite intesanta ställen. Hoppas det blir ngt av det :)
Tack för en trevlig, förmiddag/eftermiddag/tidig kväll tjejor <3

När ja kom hem var det plugg som gällde, jättekul verkligen..
Sen var det ju melodifestivalen! Längtat till det :D
Sen kom E  hit nångång mitt i programet det var mys :) Men hur kunde inte Marie Serneholt gå vidare? Det är något alvarigt fel på programet, så väljer Emilia ist (visst det är folket som röstar, men iaf). Usch.
Braveheart var på teve, läng tråkig, hemsk film gör att josse somnar, som vanligt.

Idag söndag, var det balträning som vanligt. Men jag kände att jag hade för mkt att plugga och som måste vara klart tills imorgon, så stannade hemma för att plugga ist. Jättekul en än gång att plugga, spec. när man inte fattar.
Mamma hade bakat muffins förut, vilket gjorde mig på lite bättre humör.

Ska återgå till plugget,
Ciao ciao!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0