21-24 februari; Safari

Hallo.

Senare på lördagen kom Eric till mig med en överaskning. Kladdkaka! Gott :)
Vi bestämde oss för att åka till hans kompis och titta på melodifetsivalen. E visste inte hur man hittade till honom från mitt håll, så vi åkte runt lite på landet. Rätt var det är springer ett rådjur framför bilen! Vad rädd jag blev! Tur att man inte kan åka så snabbt på små vägarna.. Vidare ut på stora vägen var det en räv i vägkanten.. Och inne på hans kompis privata väg skuttade en liten hare över vägen!
En liten mjölby safari med andra ord ;)

Melodifestivalen missade vi 6 låtar av, pga vår safari. Men det gjorde ingenting. Det var ingen av bidragen som var ngt att ha.. EMDs var dock lite gullig låt tyckte jag. Efter melodifestivalen skulle de kolla på film, Nakna pistolen. Jag har inte sett sämre film. Den var så överdriven. Det slutade med att jag somnade i soffan. Efter filmen tyckte E att det var dags att åka hem.
När vi kom hem hade jag piggnat till lite efter att ha skrapat bilrutor i 15 cm snö.. Inte jättekul. Vi bestämde oss för att kolla vidare på Australia. Men jag somnade.

På söndagen var det balträning som gällde igen. Denna gång gick det jättebra för oss! Vi börjar få kläm på det här! Vi danskade i trianglar och lite annat. Det var kul.

Sen var det måndag igen och skolan sätter igång igen efter lovet.. inte lika kul. R och jag hade näringslära på ljunkan. Det kan nog bli ganska kul tror jag.
På relogionen skulle vi skriva om döden.. Inte lika kul..

Igår var det den sista pa-dagen.. Jag fick ta en ryggsäck att ha min dator i.. Inte kul. Men iaf, jag R satt på stadsbiibblan i 5 timmar sen orkade vi inte mer. När vi skulle gå på toa hade inte någon av oss med en femma. Så vi skulle vänta på den personen så vi kunde ta tag i dörren.. Det gick ju som det gick, haha.
Sen skulle vi på Utbildningsmässa på LiU. Det var jättekul! Pratade med massor universitetsmänniskor och jag blev pepp på att läsa vidare. Vi gick o åt massor godis vid alla bord där de hade sin skolas logga på och nu har vi fått med oss en 10 skolkataloger med program och annat hem.
Har en liten aning om vad jag kan tänka mig iaf. Det känns skönt! Men vill itne flytta ifrån alla..
På kvällen sökte jag lite sommarjobb och E kom till mig, då åt vi semla. Det var ju faktiskt semeldagen :)


GOTT

Nu står jag i skolbibblan och väntar på att stan ska öppna. HAr hål nu fram till 11.40 inte sådär kul.. Men så kan det va. Efter skolan ska jag söka lite flev sommarjobb, läskigt att bara gå in i butiken/restaurangen. Det kommer nog gå kalas.

Nu ska jag gå.

PUSS O KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0