Helgen + TALLIN! + annat smått o gått.. eller aa

Fredagen satt ronja o ja ute o sola på svenskan, det var värt!
Trafikantprovet gick bra, hoppas ja.. Inte fått reda på det än, men hoppas ju på det. Vill ha mvg.. Det är bara drömma vidare josse..
Gick o hämtade min klänning på folkis. Hon var fortfarande inte där, men vikarien bröt (läs låste) upp hennes arbetsrum så fick ja den.

Väl hemma var det packning inför det sista.
Sen åkte jag o Becca in te Mjölby för att hämta min uniform och lämna in den på UMK. Vi blev kvar där o lyssna ett tag. Det var mys. Det är nästan som att man vill börja igen. Vi satt där i "publiken" (bestående av oss två och en till) och pratade minnen om vår tid på scen. Saknart lite ibland, mysko.. Men det var ju kul! Ja lämnade av Becca vid station.

Sen lagade jag mat med en människa, det var supermys!
Fick dig att äta vegeteriskt, känner mig duktig! Film + Margaritas = Trött.
Somnade en stund i soffan..

Lördagen var det upp tidigt som gällde, skulle åka buss te sthm för att åka på kryssningen!
Fick sälle ner.
Buss chauförens komentar : Man ska inte ta med sig sand te sahara.
Fatta inte först, men gjorde det sen.
Lång bussresa med stop i Lkpg, kändes lite ovärt, men iaf. Där blev det en McFlurry
image146
Jag o Systra mi <3

Åkte vidare, frame i sthlm. Lite trubel, men det löste sig. På båten satt johanna o jag uppe på soldäck mesta delen av tiden, det var jättevarmt o blåste ingenting! UNDERBART!
Senare blev det buffé. Efterrätterna asså.. mums

På kvällen vart det lite suddigt, kollade på showen. Very nice. Men inte imellan, då var det dansbansdsmusik. Josse INTE gilla. Jag trode det skulle vara supersvårt att sova i hytt på en båt mitt ute i ingenstans. Men jag sov som en fisk.

image148
Johannas o min hytt :p

Vaknade, gjorde iordning oss och gick ner och åt frukost, supergott!
Väl framma i Tallin fans det massor med bussar, men vi lyckades gå på rätt. Vi åkte på Guidad tur runt stan. (skulle lagt upp bilder och inte johanna råkade radera dom..)
En timme buss, en timme guidad tur i stan. Massor med vackra hus! Fick in i den här Rysk Ortodoxa kyrkan,  det var mäktigt.

image149

Sen gick vi på stan. Varmt som tusan. Fick sen denna utsikt platsen oxå,

image150
Väldigt nice.

Vi virrade bort oss lite men det var kul, vi hittade vart vi skulle sen iaf. Hittade en affär och jag blev kär i en tröja! Så var tvungen att ha den : P

Väl på båten igen hade mamma bokat bord på den najsigaste resturangen, det var superfint! Gardiner, via dukar silverbestik ja, supernajs!

image151

För att inte tala om det underbara maten! Har nog inte ätigt något så underbart i hela mitt liv!


Efter änu en natt, ännu en buffé frukost. Var det dags för hemfärd. Den blev lång, väldigt lång. Fyra timmar från Sthlm lix.. Så lång tid ska det inte ta.. Men det blev lite fel på bussen..
Hemma i mjölby igen : D
Träffan igen, haha. Läskigt vad man kan bli beroende..




Kändes konstigt att komma tillbaka till skolan igen, har varit borta jättelänge känns det som. Då var det ju såklart massvis med plugg som väntade.
Det har min dag beståt av. Skolan + Plugg. Borde sitta nu igen o
öva eng.talet ,
Kolla fåglarna så jag kan dom
Göra lite matte
Kemi?

Faan varför natur?

Imorgon ska jag fika med ronja, det ska bli kul! Ser värsta fram emot det : )
Det var för länge sen..

Hoppas Ni hade en lika trevlig helg som mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0